V tomto článku boli použité materiály TASR.

Automobilka Kia Slovakia v Žiline má vo svojom závodnom hasičskom útvare inovatívny systém hasenia lítium-iónových batérií, ktoré sa používajú v elektrických a hybridných vozidlách. Podľa vyjadrenia hovorcu spoločnosti Tomáša Potočka je tento systém súčasťou úsilia spoločnosti o maximálnu bezpečnosť svojich zamestnancov pri práci s akumulátormi pre elektrifikované automobily.

Prvá automobilka na Slovensku

Kia Slovakia sa týmto krokom stáva prvou automobilkou na Slovensku, ktorá má k dispozícii takýto typ špecializovaného hasiaceho systému. „Systém umožňuje hasenie batérií nachádzajúcich sa vo vozidlách, ale aj kdekoľvek mimo, napríklad v skladoch či pri výrobných linkách. Umožňuje aj hasenie vnútorných priestorov bez toho, aby sa do nich vstupovalo,“ priblížil Potoček.

hasiaci systém
Rose Galloway/Unsplash

Hasiaci systém WJFE 300

Moderný hasiaci systém WJFE 300 funguje na princípe špeciálnej koncovky, ktorá mieša abrazívne častice s vodou. Po aplikácii sa vytvorí vodná hmla pod tlakom 350 barov, tá sa rýchlo mení na paru a rozširuje svoj objem približne 1700-krát. Tým dochádza k rýchlemu nasýteniu prostredia a k zníženiu dostupnosti kyslíka, čo výrazne obmedzuje šírenie plameňov a zároveň znižuje teplotu v ohnisku požiaru.

„Veríme, že WJFE 300 nám umožní efektívne zvládať potenciálne riziká spojené s batériami využívanými v elektrifikovaných automobiloch a prispeje k bezpečnosti našich zamestnancov a majetku,“ dodal hovorca automobilky.

Vzhľadom na rastúci počet elektrifikovaných vozidiel na trhu predstavuje tento systém významný krok k minimalizácii rizík spojených s technológiami budúcnosti a zvyšuje pripravenosť Kia Slovakia na výzvy, ktoré prináša vývoj v automobilovom priemysle.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú