Vývoj mobilných technológií prebieha neuveriteľne rýchlo a takmer každý deň sme bombardovaní novými informáciami o dostupných super technológiách, ktoré majú sprostredkovať výnimočný použivateľský zážitok.

Tu nastáva otázka retrospektívne nahliadnuť do roku 2015. V tomto období zaujal najmä nástup nové čínskeho výrobcu OnePlus. Tento tým kreatívnych pracovníkov sa odčlenil od materskej spoločnosti Oppo. 

Agresívna politika

Ich základný biznis model predstavoval priniesť používateľom ten najlepší produkt za výnimočnú cenu, ktorý by dokázal svojími parametrami konkurovať aj tým najetablovanejším výrobcom na trhu. Táto agresívna marketingová politika priniesla prvé zariadenie s prívlaskom ,,flagship killer‘’ – OnePlus One. Parametrami v celkovom meradle predstavoval výborný pomer ceny a výkonu.

Špičkový hardvér a cena, ktorej sa ťažko odolávalo

Pod kapotou sa nachádzal vtedy vysoko výkonný Snapdragon 801, zobrazovacia jednotka vynikala vysokou kvalitou a k výbornému zážitku z používania napomáhala takmer čistá verzia Androidu s malými, ale veľmi užitočnými modifikáciami. Veľkú výhodu v porovnaní s úhlavnými nepriateľmi predstavovala extra 1 GB porcia RAM pamäte. Taktiež v oblasti dizajnu výrobca nič nenechal na náhodu a ponúkal veľké množstvo variabilnej pripôsobiteľnosti v podobe rozličných zadných krytov.

Zobraziť celú galériu (0)
Kristián Hrušovský

Základný model sa usídlil na oficiálnej stránke výrobcu už za 299 $, pričom za verziu so 64 GB vnútornou pamäťou si si vtedy priplatili 50 $. Táto cena výrazne podliezala vtedy priemernú cenu vlajkových lodí Samsungu alebo HTC. Používatelia, ktorí oželeli niektoré špecifické vlastnosti, si mohli zadovážiť perfektný mobil za polovičnú cenu. Priemerná cena mobilných telefónov v poslednom roku stúpla o približne 7 %.

Samozrejme, toto číslo nie je až také horibilné na prvý pohľad, avšak túto priemernú cenu určujú najmä modely telefónov so strednou alebo nízkou cenovkou. Markantný nárast možno pozorovať u tých najvybavenejších modelov, kde tohtoročné novinky ako, iPhone X a Samsung Galaxy Note 8 atakujú alebo aj prevyšujú magickú cenovku 1000 €.

Koľko si reálne ochotný dať za smartfón?

Je to veľa alebo málo? Určite vzhľadom na slovenské platové pomery je to pre veľkú väčšinu zákazníkov skutočne astronomická cenovka. Aj tak sa ale nájdu jedinci, ktorí sú ochotní pre vidinu svojho vysnívaného mobilného telefónu spraviť takmer čokoľvek. Od neúmerného zadĺženia, až po predaj panenstva alebo aj obličky v extrémnych prípadoch. Renomovaní výrobcovia si tieto ceny snažia obhájiť novými extra funkciami, čo je v mnohých prípadoch značne diskutabilné. V každom prípade dopyt u niektorých výrobcov vysoko prevyšuje ponuku a napríklad iPhone X sa predáva ako teplé rožky aj napriek svojej cene.

iphone x
Zobraziť celú galériu (0)
Screenshot / Marques Brownlee / YouTube

Tento trend, žiaľ, nasleduje už aj OnePlus a neustále zvyšuje cenu svojích nových produktov, hoci stále podliezajú ceny vlajkových modelov. Asi si osvojil myšlienku: ,,ak ich nedokážeš poraziť, tak sa k nim pripoj‘’. Nastáva teda koniec éry zabijakov vlajkových lodí s nízkou cenovkou? Akú cenovú kategóriu vlajkových lodí prinesie nasledujúci rok či dva?

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú