Čínske Xiaomi sa vo svete preslávilo ako výrobca smartfónov s perfektným pomerom cena/výkon, ktorý mu môže nejeden konkurent závidieť. Spoločnosť sa za 7 rokov produkcie týchto zariadení vypracovala až na 4. miesto medzi tých najsilnejších hráčov tohto segmentu. Receptom na úspech Xiaomi sú lákavé ceny smartfónov, ktoré nebudú podľa vyjadrenia generálneho riaditeľa v Indii v budúcnosti zvyšované kvôli ziskom.

Keď Apple predstavil svoj výročný iPhone X, celý smartfónový svet s údivom hľadel na jeho vysokú cenovku, ktorá v najvyššej verzii hravo prekonala hranicu 1 000 €. Podobne drahý model uviedol na trh aj Samsung, ktorého Galaxy Note 8 toto 4-ciferné číslo pred rokom len atakoval. Nedávno však mala debut vylepšená Note 9-ka, ktorá v prémiovej 512 GB verzii ako ďalšia prekonala magickú cenovku 1 000 €. Takéto veľké zdražovanie smartfónov sa však nepáči Xiaomi, ktoré je dobre známe najmä vďaka svojim nízkym cenám.

Xiaomi drží slovo a svoje smartfóny nezdraží

Nejedna vlajková loď s logom „Mi“ na svojom chrbte ukázala zákazníkovi, že aj za omnoho menej peňazí si môže kúpiť veľa „muziky“, teda v tomto prípade výkonu a prémiovej výbavy. S najvýkonnejším procesorom od Qualcommu, Snapdragonom 845, len prednedávnom Xiaomi uviedlo na trh pod menom dcérskej spoločnosti najlacnejšiu vlajkovú loď sveta, Xiaomi Poco F1. Táto novinka svojou výbavou za extrémne nízku cenu drví všetku konkurenciu, ktorá by zrejme na takéto predajné sumy nikdy nepristúpila.

Čínsky gigant však na to ide inak. Miesto nadsadených cien a vysokých ziskov sa Xiaomi zaviazalo, že zisk z hardvéru v jeho smartfónoch neprekročí 5 %. Prémiové modely si tak aj naďalej budú môcť zákazníci kúpiť za nesmierne lákavé cenovky. Generálny riaditeľ Xiaomi v Indii navyše potvrdil, že spoločnosť nemá v pláne do budúcnosti zvyšovať ceny svojich smartfónov, pokiaľ sa nezvýšia ceny ich komponentov.

Zisky prichádzajú aj z iných smerov

Nie je však dôvod na obavy, že sa spoločnosť dostala kvôli svojej cenovej politike do finančných problémov. Zisky totiž generuje z internetových služieb, ktoré ponúka stále rastúcemu počtu zákazníkov. Popritom ich na domácom trhu tak trocha otravuje reklamami zasadenými do nadstavby MIUI. Čínsky gigant sa prekonáva aj naďalej, čoho dôkazom sú posledné vlajkové modely, ale aj ďalšie kúsky strednej a nižšej triedy.

Nenechaj si ujsť
Od Mi 1 až po Mi 8: Populárne Xiaomi smartfóny oslavujú 7 rokov. Takto sa za tie roky menili

Tie svojimi výbornými vlastnosťami a najmä cenou robia konkurencii vrásky na čele. Xiaomi sa ale chystá vstúpiť na nové, preňho zatiaľ neprebádané územie, konkrétne do Spojených štátov. Tam sa jeho biznis model už nemusí ujať rovnako dobre ako v Indii. V tejto krajine si zákazníci kvôli nedostatku financií vyberajú práve lacnejšie smartfóny, ktoré im Xiaomi ponúka.

Zobraziť celú galériu (0)
Flickr/ Jon Russell

Za „veľkou mlákou“ si však už mnohí pripravujú peňaženky na nákup nových iPhonov. Ani zákazníci v USA by ale rozhodne neodmietli možnosť dopriať si nadupaný model a pritom ušetriť zopár stoviek dolárov.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú