Ako vyzerá domáca obrazovka tvojho smartfónu? Pravdepodobne tam máš Facebook, Instagram a niekoľko ďalších appiek, ktoré otváraš každý deň. Na ďalších stranách však máš totálny zmätok ikon, na ktoré si klikol možno len párkrát, alebo dokonca vôbec. 

Nájsť tú správnu, keď ju práve potrebuješ, zaberá dosť času. Napríklad aplikácie, ktoré nám treba na platenie bežných každodenných vecí. Hoci máme v mobiloch bezkontaktné platby Apple Pay alebo Google Pay, treba nám ešte appku na internetbanking, aplikáciu na platenie parkovania v meste, prípadne tú od ZSSK na kúpu lístka na vlak online. 

Ak si vravíš, že by bolo super mať jednu „na všetko“, práve taká je teraz na Slovensku realitou. Slovenská ČSOB banka nám chce zjednodušiť život a sľubuje, že zdĺhavé veci spojené s platbami a nákupmi vybavíš rýchlejšie priamo v ich appke ČSOB SmartBanking, ktorú si môžeš nainštalovať do smartfónu s Androidom, iOS alebo do zariadení Huawei

Má ísť o jednu appku na všetko”, alebo aspoň o jednu appku, ktorá by mala pokryť všetky veci súvisiace s platením každodenných drobností. Hlavný cieľ – teda sprístupniť všetky každodenné platby čo najrýchlejšie a na čo najmenší počet dotykov na displeji – spĺňa dokonale. Klientom banka totiž v ich aplikácii sprístupnila skupinu funkcionalít pod názvom SmartSlužby+, ktoré spájajú bezpečné finančné platby s rôznymi užitočnými funkciami pre váš pohodlnejší život.

„Univerzálne“ riešenie

Bežný Slovák má dnes v smartfóne stiahnutých aspoň 50 aplikácií, no 35 z nich pritom neotvorí, ako je mesiac dlhý. ČSOB SmartBanking má byť jedna appka „na všetko“ a nahradiť hneď niekoľko aplikácií, ktoré Slováci bežne používajú počas dňa. Tie tak budeš môcť s pokojným svedomím odinštalovať a uvoľniť si miesto v pamäti svojho smartfónu.

Cez appku ČSOB SmartBanking si napríklad dokážeš online kúpiť lístok na vlak. Stačí si zvoliť východziu a cieľovú stanicu svojej jazdy a zaplatiť. Vzhľadom na to, že táto funkcia je priamo integrovaná do bankovej aplikácie, cena za lístok sa stiahne priamo z tvojho účtu v ČSOB, čím ti odpadá nutnosť nepohodlne opisovať číslo platobnej karty. Všetko teda prebieha cez bezpečné bankové prostredie s nulovým rizikom zneužitia tvojich citlivých údajov.

SmartSlužby+ sú v ČSOB SmartBanking aplikácii integrované formou webview,“ hovorí Branislav Straka, člen predstavenstva ČSOB zodpovedný za bankové produkty, procesy a inovácie.

Po vystúpení z vlaku však appku ČSOB môžeš použiť opäť. Namiesto toho, aby si musel stáť pred automatom na lístky MHD alebo sťahovať appku IDS BK pre lístky v rámci integrovaného dopravného systému, môžeš si 30, 60, 90, 120, 150 alebo 180-minútový lístok kúpiť rovnako pohodlne cez ČSOB SmartBanking.

Platby za všetky SmartSlužby+ navyše dostávajú jednotné grafické rozhranie, takže zaplatiť za danú službu zvládnu aj menej skúsení používatelia – a pre tých ostatných to bude aspoň príjemnejšie a rýchlejšie, keďže si nemusia pamätať názov appky a nemusia ju v mobile hľadať.

ČSOB Smart Banking

„Do výberu vhodnej služby vstupuje niekoľko faktorov. Chceme prinášať klientom relevantné služby, čiže také, ktoré budú môcť klienti používať na dennej báze. Jedným z faktorov je záujem klientov o používanie takýchto služieb, a ten zisťujeme prostredníctvom prieskumov. Do úvahy však berieme aj technickú pripravenosť partnera, teda či má technologické zázemie pre pripojenie,“ hovorí Branislav Straka, člen predstavenstva ČSOB zodpovedný za bankové produkty, procesy a inovácie.

Aj pre tých, ktorí jazdia autom

Situácia s parkovaním je v slovenských mestách neudržateľná. Čoraz viac miest preto zavádza parkovaciu politiku a spoplatňuje už aj státie na uliciach mimo samotného centra. V praxi však počas každodenných vybavovačiek nemáš čas hľadať parkovací automat a už vôbec nie drobné.

Kvôli platbám za parkovanie v slovenských mestách preto vzniklo viacero pohodlných mobilných aplikácií. Ich nevýhodou ale je, že si ich musíš samostatne stiahnuť. ČSOB sa rozhodla šoférom situáciu uľahčiť a do aplikácie ČSOB SmartBanking medzi SmartSlužby+ začlenila appku ParkDots, takže si ju samostatne sťahovať nemusíš.

Lístok a tú správnu platenú zónu si po zaparkovaní nájdeš na mape vďaka GPS a ak si EČV svojho auta vyplníš vopred, na zaplatenie parkovania v Bratislave, Malackách, Modre, Trnave, Nitre, Trenčíne, Liptovskom Mikuláši či Martine potom naozaj stačí pár klikov s tým, že namiesto platobnej karty alebo drobných sa platba automaticky zrealizuje priamo z tvojho účtu.

Dobrou správou je, že ČSOB sa chystá tieto funkcie postupne rozširovať a v budúcnosti pribudnú možnosti pre MHD a parkovanie aj v rámci ďalších slovenských miest.

Nielen pre klientov ČSOB

ČSOB hovorí, že pohodlné SmartSlužby+ môžu byť pre každého, nie len pre ich klientov. Realita je však taká, že na kúpu lístka na vlak, autobus či zaplatenie parkovania predsa len potrebuješ prístupové údaje do aplikácie ČSOB SmartBanking, pretože platby sú realizované priamo z tvojho bežného účtu.

Ak si chceš sprístupniť aplikáciu ČSOB SmartBanking, existuje jednoduché riešenie – založiť si ČSOB Smart účet, ktorý je navždy bezplatný a tiež bez akýchkoľvek podmienok, ako je minimálny obrat, hypotéka, sporenie či ďalšie služby. Založiť si ho a využívať SmartSlužby+ v appke tak môže naozaj každý. Aktuálne tiež môžeš v ČSOB súťažiť o 1 000 eur – stačí, ak už účet máš a minimálne raz si niektorú zo SmartSlužieb+ otvoríš.

Appku ČSOB využiješ, aj keď je už všetko zaplatené

SmartSlužby+ však nemusíš používať len na nákup lístkov či parkovanie, ale aj na „nevyhnutnú administratívu“. Reč je o integrovaní aplikácie eBločky. Táto služba ti umožní jednoduché ukladanie bločkov od zakúpeného tovaru  pre prípad, že sa ho rozhodneš reklamovať alebo vrátiť.

Takéto digitálne bločky sú akceptované úplne rovnako ako tie klasické, obchodník ich tak musí bez rečí prijať. Ak si ich však uložíš v appke ČSOB SmartBanking, nehrozí, že ich stratíš, alebo že teplocitlivý papier časom degraduje a oni sa stanú nečitateľnými skôr, ako tvojej elektronike skončí záruka.

Aké služby ešte do appky pribudnú?

Je zrejmé, že ČSOB vníma záujem ľudí o služby, ktoré by radi využívali v jej aplikácii. Aké ďalšie aplikácie má teda ČSOB v pláne pridať do ČSOB SmartBanking?

„Pri výbere nových služieb nás zaujíma aj názor našich klientov, preto pred výberom konkrétnej služby vždy robíme prieskum, aby sme si potvrdili ich záujem. Medzi tipmi od klientov sa nachádzajú aj najpoužívanejšie aplikácie. Aktuálne v rámci pilotných služieb preferujeme lokálne služby, ktoré sú ľahko integrovateľné, do budúcnosti však budeme zvažovať možnosť integrácie aj celosvetovo používaných aplikácií,“ dodáva Branislav Straka.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú