Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Automobilka Volkswagen v Šanghaji predstavila úplne nový model z radu ID. ktorý nesie názov ROOMZZ. Jedná sa o koncept plne elektrického SUV, ktoré sa  začne predávať o približne 2 roky a to spočiatku len na čínskom trhu, informuje VW v tlačovej správe

Modelový rad ID. bude plne elektrický a okrem spomínaného SUV bude k dispozícií aj nový elektrický Golf, sedan Vizzion, crossover Crozz a minibus Buzz. Volkswagen to zdá sa myslí s elektrovozidlami vážne, čo je dobrá správa hlavne pre nás zákazníkov, nakoľko sa cena elektrických vozidiel týmto môže znížiť.

Práve cena je dnes najväčšou prekážkou pre mnohých ľudí, nakoľko rovnako vybavené elektrické auto stojí v porovnaní s klasickým spaľovacím aj o niekoľko tisíc viac.

Plne prispôsobiteľný interiér

Vozidlo je postavené na novej platforme MEB a je vybavené 82 kWh batériou, ktorá pri ideálnych podmienkach má zaručiť dojazd až 450 kilometrov. Podporovať má aj rýchle 150 kW nabíjanie, avšak len za príplatok. Takýto nabíjací výkon má však dobiť batériu na 80 % za približne pol hodinu.

Dvojica elektromotorov poskytuje maximálny výkon až 225 kW a to na všetky štyri kolesá. Zrýchlenie z 0-100 km/h je papierovo za 6,6 sekundy, pričom maximálka je elektronicky obmedzená na 180 km/h. Najzaujímavejšie novinky však prichádzajú v interiéry vozidla.

Tie najväčšie z nich môžeš vidieť aj v prezentačnom videu. Nový koncept interiéru ukazuje úplne nový štandard individuality. Na prvý pohľad zaujme prístrojový panel, ktorý je tvorený obrovským displejom a má v sebe integrovaný na dnešné pomery netradičný volant. Je plne digitálny, dotykový a dokonca na ňom prebieha voľba jazdného režimu. Vo vozidle sa má nachádzať aj plne automatizovaný systém riadenia vozidla, tzv. Autopilot.

Po prepnutí do Autopilota sa môžu jednotlivé sedadlá natočiť k sebe až do 25° uhla, čím sa vytvorí komunikatívnejšia atmosféra. Okrem toho si každý pasažier môže elektronicky prispôsobiť sedadlo podľa seba a posúvať ho do rôznych polôh.

Vo vozidle sa nachádza aj špeciálny systém CleanAIR, ktorý využíva aktívny filtračný systém, ktorý zabezpečuje čerstvý a čistý vzduch v kabíne bez ohľadu na to, aký je okolitý vzduch. Nakoľko ide o koncept, tak je tu predpoklad, že finálna verzia sa bude o čosi odlišovať. Každopádne nám VW v Číne ukázal smer, akým by sa automobilka mohla v budúcnosti orientovať a nevyzerá to vôbec zle.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú