Dnes je v móde všetko, čo nesie nejaký prívlastok eko, bio, raw a podobne. Neplatí to však len pri potravinách, ale aj v automobilovom priemysle, kde aj vďaka štedrým dotáciám štátu sa čoraz obľúbenejšie stávajú elektromobily. Tie pomaly vytláčajú klasické motory do úzadia, pričom niektorí výrobcovia už stihli verejne prehlásiť, že končia s dieselovými, ba dokonca aj spaľovacími motormi.

Elektromobily sú atraktívnym artiklom aj pre samotné automobilky a dnes už takmer všetci poprední výrobcovia ponúkajú model, ktorý je plne alebo len čiastočne elektrický. Patrí medzi ne aj Volkswagen, ktorý ich má hneď niekoľko. Fanúšikovia značky sa však už nevedia dočkať nového modelu, ktorý má prísť so slušným dojazdom a relatívne nízkou cenou.

Až 100 000 vozidiel ročne

Od kedy bol ukázaný prvotný koncept automobilu, ubehla pomerne slušná doba (2 roky). Dlho sa o vozidle nič nehovorilo, až sa pred pár dňami objavilo v testovacom maskovaní a to konkrétne v Južnej Afrike. Pracovný názov vozidla je Volkswagen ID, alebo tiež ID hatchback. Založené bude na platforme MEB, ktorá je určená pre elektromobily tohto koncernu a predstavená bola len koncom septembra. Tá vychádza z platformy MQB, na ktorej je dnes postavená väčšina vozidiel koncernu.

Zobraziť celú galériu (1)
@VertuVolkswagen/Twitter: Koncept Volkswagen ID

Podľa Jürgena Stackmana, ktorý je vedúcim predaja a marketingu, by sa vozidlo do Európy mohlo dostať už koncom budúceho roka, pričom ponúkne dojazd až 550 km a predávané bude za cenu moderného dieselového Golfa. Cena základného modelu by tak mohla začínať okolo 25 000 eur. Čoskoro by mal byť vytvorený aj rezervačný systém, kde zákazníci budú môcť zložiť vopred stanovený depozit, čím si zaručia, že vozidlo budú mať medzi prvými.

Ako môžeš vidieť, maskované vozidlo sa veľmi od konceptu neodlišuje. Minimálne čo sa jeho tvarov týka. Zrejme vo výsledku nebude pôsobiť tak futuristicky, no na prvý pohľad pôsobí komfortne a s dostatkom priestoru. Po začatí predaja by mala byť k dispozícii tri verzie, ktoré sa budú odlišovať hlavne v maximálnom dojazde (330/450/550 km). Chýbať nebude ani rýchle nabíjanie a to až 125 kW.

Prečítaj si tiež
15 najlepších elektromobilov, ktoré budú dostupné v najbližších rokoch a zmenia automobilový priemysel

Nakoľko ide o koncernový produkt, tak je možné s istotou prehlásiť, že vozidlo bude vyrábané masovo. Samotný VW plánuje ročne vyrobiť až 100 000 kusov vo svojej fabrike v Zwickau.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú