Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Portál InsideEVs nedávno upozornil na jeden závažný problém, ktorý sa začal objavovať na vozidlách Volkswagen ID.3. Elektrický súrodenec populárneho Golfu trpí problémami s 12V batériou, ktorá sa počas dlhšieho státia auta v garáži sama vybije a auto je tým pádom „mŕtve“.

Ako však z posledných informácií vysvitlo, vozidlo Christiana Stadlera, ktorý uverejnil video s  problémom na YouTube, Christian nie je jediným majiteľom, ktorého trápi problém s 12V batériou v ID.3. Portál InsideEVs objavil najmenej 30 ďalších majiteľov, ktorých elektromobily neboli schopné naštartovať.

Problémy s 12V batériou muselo riešiť už niekoľko automobiliek a nevyhli sa jej ani giganti ako Nissan s modelom Leaf, Tesla či dokonca ambiciózny Polestar 2. 12V batéria v elektromobiloch nie je až tak vyťažovaná, ako vo vozidlách so spaľovacími motormi, a tak sa medzi jednotlivými vrstvami vytvárajú usadeniny. Tie zhoršujú zdravie batérie a tiež jej schopnosti dobíjať sa.

Youtube/Screenshot/Christian Stadler

Okrem napájania štandardných komponentov, ako prístrojová doska alebo rádio, slúži 12V batéria v elektromobile aj na „nakopnutie“ vysokonapäťovej batérie pomocou relé, ktorého cvaknutie je dokonca v niektorých prípadoch počuť, píše AutoMotoTale.

Ak sa teda 12V batéria vybije, elektromobil nielenže nenaštartuje, ale môže zostať úplne „mŕtvy“, čiže nemusí reagovať na odomykanie a taktiež nemusia nabehnúť jeho systémy. Prečo sa ale batéria v nových „ID trojkách“ tak rýchlo vybíja?

Automobilka sa k problému zatiaľ nevyjadruje

Chris vo svojom videu spomína, že za vybitie batérie je zrejme zodpovedná zbernica, ktorá ťahá energiu, aj keď je vozidlo odparkované a vypnuté. Technici z Volskwagenu mu však povedali, že týmto problémom netrpí každé ID.3 a dá sa odstrániť jednoduchou softvérovou aktualizáciou. Jeho predajca mu však oznámil, že jeho ID.3 sa do servisu dostane najskôr až o dva týždne.

Ako však uvádza InsideEVs, podľa jeho zdrojov sa môže batéria vybiť, ak používateľ nechá vozidlo naštartované, nezavrie dvere, kufor, alebo nechá vozidlo odomknuté. V takomto prípade sa auto neprepne do režimu hybernácie a systémy ďalej bežia a spotrebúvajú energiu.

Po pripojení štartovacej nabíjačky však Chrisovi auto okamžite ožilo, nabehli všetky systémy a bez problémov naštartovalo. Problém tak skutočne môže nadväzovať na softvérové nedostatky, s ktorými ID.3 bojovalo ešte pred jeho uvedením na trh. Automobilka dokonca kvôli týmto problémom používateľom nesprístupnila všetky sľubované funkcie.

Hyundai sa proti podobným problémom s 12V batériou poistil veľmi elegantným riešením. V modeli Hyundai Nexo sa na ľavej strane od volantu nachádza tlačidlo s nápisom 12V Battery Reset.

Ak sa teda 12V batéria počas státia auta z nejakého dôvodu vybije, po stlačení tohto tlačidla je možné vozidlo naštartovať aj pomocou hlavnej batérie určenej na pohon. 12V batéria sa následne počas jazdy dobije behom 30 minút.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú