V Ženeve známa ako Toyota Auris sa nakoniec podľa rozhodnutí japonskej spoločnosti zmenila na novú Corollu. Priestranný interiér prešpikovaný technológiami a agresívny vzhľad nie je to jediné, čím táto novinka dokáže prekvapiť. Toyota stavila v modeli Corolla Touring Sports na dva hybridné pohony a technológie, ktoré pomáhajú k ekologickejšej a pohodlnej jazde v meste i mimo neho.

Sleduj Fontech aj na sociálnych sieťach!

FacebookInstagramYouTube

Prísnejšie emisné normy nútia výrobcov automobilov neustále upravovať pohonné ústrojenstvo áut, aby produkovali čo najmenej CO2 počas jazdy.

Toyota sa týmto smerom už vybrala pred viac ako 20 rokmi a zdá sa, že spravila dobre. Za toto obdobie celosvetovo predala 13 miliónov hybridov a stavia ju to oprávnene do pozície lídra v oblasti hybridnej technológie. 
Belgický dizajn s dynamickými líniami

Automobilka z japonského Aichi sa týmto počinom priblížila moderným trendom, ktoré sa točia okolo najrôznejších technológií v interiéri, bezpečnostných prvkov pri jazde, ekologickejším pohonom, ale tiež kvalitným prevedením automobilov.

Toyota navrhla dizajn modelu Corolla Touring Sports v novom dizajnérskom centre v meste Zaventem v Belgicku, kde mu dodala agresívnu prednú masku a zadnú časť so širokým rozostupom obohatila o združené full-LED svetlá. Vo výsledku sa tejto automobilke poradilo vytvoriť už na pohľad jedinečný model, ktorý však to podstatné ukrýva vo svojom vnútri.

Motorizácia šetrná k prírode poteší aj náročnejších vodičov

Vlastnosti Toyoty Corolly Touring Sports sme si vyskúšali aj my pri 2-litrovej pohonnej sústave „Hybrid Dynamic Force“, ktorá je vo svojom segmente naozaj jedinečná. Aj podľa tvrdení výrobcu ide o prvú konvenčnú motorizáciu s výkonom 134 kW (180 koní), ktorá produkuje len veľmi málo emisií, konkrétne iba 87 g/km, informuje AutoCar.

Atmosférický motor disponuje lineárnym nábehom výkonu v celom spektre otáčok a celkovú spotrebu tohto hybridu v reálnej premávke v meste a na diaľnici sa nám pri normálnej jazde podarilo dostať na úroveň medzi 5-6 litrami paliva na 100 km. Na výber je však aj druhá motorizácia s objemom 1,8 litra a výkonom 122 koní. Toyota ale v tomto modeli stavila aj na čiste spaľovací motor 1.2 Turbo D-4T s výkonom 116 konských síl. K nemu je na výber manuálna alebo automatická prevodovka.

Pri jazde čiste iba na elektrický pohon potom klesajú emisie na úplnú nulu. Riadenie vylepšil výrobca pridaním prevodovky e-CVT, ktorá sa vyznačuje nesmierne užitočným prvkom. V režime prevodovky „B“ je totiž táto novinka schopná rekuperovať energiu vzniknutú pri brzdení a dobíjať tak batérie pre elektrický pohon. Corolla TS je postavená na platforme TNGA, ktorá znižuje ťažisko auta a vďaka viacprvkovému zaveseniu náprav zlepšuje aj celkovú dynamiku jazdy.

Všadeprítomné bezpečnostné prvky

Pohodlný interiér vybavený športovými a komfortnými sedadlami prináša vodičovi ďalšie prekvapenia v podobe moderných technológií, ktoré sú všade, kam sa obzrieme. Nechýba ani ovládanie na volante, kde nájdeme všetky potrebné ovládacie prvky aj pre multimediálny systém Toyota Touch. V stredovej konzole sa nachádza bezdrôtové nabíjanie pre smartfóny. Čím však nová Corolla Touring Sports prekvapuje najviac, sú bezpečnostné asistenčné prvky, ktorých je skutočne neúrekom.

Za zmienku stojí najmä predkolízny systém PCS, ktorý dokáže rozoznávať chodcov a cyklistov aj v noci. Pred možnou zrážkou začne systém vysielať zvukové a svetelné signály, aby chodec či cyklista zareagoval. V opačnom prípade je automaticky aktivovaný brzdový systém, ktorý zvýši svoj účinok, aby zabránil nehode alebo znížil jej následky. Takáto technológia dokáže na cestách zachrániť mnoho životov. Len na Slovensku zomrelo v dôsledku dopravnej nehody podľa štatistík polície v minulom roku 59 chodcov a 18 cyklistov.

Keď sme už pri technológií rozoznávania objektov, Toyota Corolla TS zvláda identifikovať aj dopravné značenie, o ktorom vodiča informuje. Pokiaľ šofér nedodrží predpísané značky, systém RSA automaticky spustí svetelné a zvukové signály.

Počas jazdy v noci dohliadajú na bezpečné svietenie diaľkové svetlomety s monitorovaním pouličného osvetlenia a oproti idúcich svetiel áut. Vďaka tomu môže systém AHB automaticky prepínať medzi diaľkovými a stretávacím svetlami, aby „neoslepil“ ostatných účastníkov cestnej premávky. Ďalšou nesmierne užitočnou fičúrou je adaptívny tempomat, ktorý monitoruje a dodržiava minimálnu bezpečnú vzdialenosť Corolly od vozidla pred ňou. Samozrejmosťou je v tomto prípade aj bezpečné zastavenie či spomalenie jazdy podľa situácie.

Toyote sa podarilo vytvoriť skutočný automobilový šperk, ktorý sa spriatelil s hybridným pohonom a ponúka všetko potrebné v modernom prevedení. Jazda v novej Corolle Touring Sports je skutočným zážitkom, ktorý ocení každý automobilový fanúšik.

U nás si tento výborne vyzerajúci kus hybridu získal veľký obdiv a niečo nám našepkáva, že rovnakým dojmom zapôsobí aj na mnohých budúcich majiteľov, ktorí si chcú užiť moderné technológie v spojení s ekologickejšou jazdou. V roku 2018 Toyota predala celkovo 5269 vozidiel, z toho 1669 áut bol práve model Corolla a Auris. Celkovo sú však čísla samozrejme ďaleko vyššie a podľa portálu focus2move.com predala Toyota v roku 2018 8,9 milióna vozidiel.

Za túto Toyotu pritom zákazník nezaplatí vôbec veľa a už základnú motorizáciu 1,2 Turbo v benzíne môže získať za 19 800 €. Pokiaľ je však zástanca hybridov, nová Corolla TS s motorom o objeme 1,8 litra je vo verzii Active dostupná už od 22 500 €. Najvýkonnejšie prevedenie s motorom 2,0 Hybrid Dynamic Force je ponuke vo výbave Comfort od 26 400 €. Ani náročnejší zákazník však nepríde pri kúpe Corolly TS úplne na mizinu a vo vyššej výbave si ju môže zaobstarať už za menej ako 30 000 €. Celý cenník nájdeš na oficiálnej stránke.

Článok vznikol v spolupráci s Toyota Slovensko

O autorovi
Matúš Mitro
Milovník nových technológií, obzvlášť tých zo sveta smartfónov, ktoré mu učarovali už poriadne dávno. Má rád dobrú hudbu, nepohrdne kvalitným filmom, ale ani debatou o rôznych inováciách.