Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Mníchovská automobilka započala cestu k elektrickej budúcnosti svojho vozového parku ešte v minulom desaťročí. Do dnešného dňa rozšírila svoju ponuku modelov o množstvo plug-in hybridov, ale aj elektrických áut. Teraz predstavuje prvý elektromobil odvodený od populárnej X3-ky, ktorý vymenil spaľovací agregát za elektromotor s batériami, informuje InsideEVs.

Podobne ako väčšina iných veľkých automobiliek, aj BMW chce využiť vlnu elektromobility a prinášať na trh modely, ktoré majú zaujať zákazníkov. Tí si v posledných rokoch obľúbili práve SUV  modely, a tak nie je ničím nezvyčajným, že výrobca elektrifikoval práve tento model.

V budúcnosti má podobný osud čakať aj mnohé ďalšie. Jedno z najznámejších rodinných SUV sa preto premenilo na čiste elektrický kúsok, ktorý má však toho s klasickou spaľovacou verziou mnoho spoločného.

Prvé elektrické SUV od BMW sa ponáša na klasickú X3-ku

Dizajnové črty sa príliš nezmenili, no inžinieri predsa len upravili podobu vozidla tak, aby bolo na pohľad jasné, že sa jedná o elektrifikovaný model. Predná maska tak už neobsahuje ikonickú mriežku chladiča. Tá bola nahradená ucelenými „ľadvinkami“, cez ktoré neprúdi vzduch. Pribudlo aj niekoľko detailov v modrej farbe, ktoré indikujú, že sa jedná o elektrické vozidlo a nové kolesá.

Na cestách však bude zrejme ťažšie pri letmom pohľade odlíšiť, ktorá verzia tohto SUV sa práve preháňa po asfalte. Prezradí ich zvukový prejav. Okrem toho však nové BMW iX3 mierne pribralo na váhe, za čo môže práve ťažký akumulátor. V porovnaní so spaľovacím modelom X3 je jeho elektrický súrodenec iX3 ťažší o 165 kg a celkovo váži takmer 2,2 tony.

Veľká 80 kWh batéria však niečo váži a v tomto smere netreba elektromobilu vyčítať ťažšiu váhu. So svojou kapacitou potom dokáže dodávať energiu elektromotoru na trase 460 km podľa WLTP testovania. S podporou výkonného 150 kW nabíjania sa potom kapacita batéria doplní podľa výrobcu na 80 % už za 34 minút. Reálne však vozidlo využije z celkovej kapacity batérie 74 kWh. BMW teda využilo aj energetickú rezervu.

Rozmery karosérie sa v elektrifikovanej verzii ale takmer nezmenili, rozdiely sú minimálne. Nové BMW iX3 totiž narástlo v porovnaní s X3-kou do dĺžky len o 1 cm, no na šírke a výške sa o rovný 1 cm ubralo. Všetko pritom stojí na flexibilnej CLAR platforme, ktorú BMW využilo nielen pri novom elektromobile, ale aj v modeloch radu 7 a radu 3.

V tejto novinke má premiéru nový systém BMW IconicSounds, ktorý výrobca využíva kvôli nariadeniu EÚ. Aj elektrické iX3 tak bude mať vlastný zvukový prejav, ktorý začína už po štarte. Na kompozícii tohto zvuku pracoval aj Hans Zimmer.

Na trh príde už v budúcom roku

Napriek vyššej hmotnosti je tento kúsok schopný akcelerovať z 0 na 100 km/h za slušných 6,8 sekúnd. Maximálna rýchlosť je ale obmedzená na 180 km/h, informuje Top Gear. Všetok výkon na cestu prenáša zadný pohon cez jediný 210 kW elektromotor s maximálnym točivým momentom 400 Nm.

Pod kapotou tejto novinky sa zároveň nachádza najnovšia eDrive technológia, ktorá je zárukou toho, že výrobca do elektromobilu priniesol najmodernejšie technológie, aké má k dispozícii.

Rovnaké sa potom dostanú aj do modelov iNext a i4 v budúcom roku. Výroba BMW iX3 začne už v priebehu tohto roka v čínskej továrni Šen-jang a na trh sa nový elektromobil dostane v budúcom roku. Oficiálne ceny ale zatiaľ nie sú známe.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú