Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Novinka z dielne kórejskej automobilky je v mnohých ohľadoch revolučná. Ioniq 5 od Hyundai okrem iného ponúka aj extrémne rýchle nabíjanie s výkonom až 350 kW. Portál Electrek upozornil na video, ktoré odhaľuje, ako toto nabíjanie vyzerá v praxi.

Hyundai Ioniq 5 je nádherný elektromobil, mierne futuristický dizajn dopĺňajú funkcie a vlastnosti, ktoré z neho robia plnohodnotného konkurenta svetovej špičke v segmente elektromobility. Svedčí o tom aj dopyt po novinke, ktorý prekonal azda všetky očakávania a niekoľkonásobne bol prekonaný aj počet predobjednávok limitovanej edície Project 45. Do 24 hodín od spustenia rezervácií bolo prijatých približne 9000 predobjednávok, pričom z tejto edície bude vyrobených iba 3000 kusov.

NEPREHLAIDNI
Hyundai vyzýva Škodu Enyaq na súboj. Nový Ioniq 5 je oficiálne predstavený, príde aj do SR a má veľmi odvážny dizajn

100 km dojazdu už za pár minút

Vo videu, na ktoré poukázal aj portál InsideEVs, môžeš vidieť, ako sa reálne správa nový Ioniq 5 na rýchlonabíjačke Ionity. Počas testu nabíjania sa, žiaľ, maximálny výkon ani zďaleka nepriblížil k udávaným 350 kW, v najvyššom bode dosahovalo výkon 220 kW, čo je poriadne pod udávaným limitom výrobcu.

Tento faktor môže byť spôsobený dvomi vecami, buď sú prvé kusy Ioniq 5 limitované, čo sa týka maximálneho nabíjacieho výkonu, alebo bola limitovaná samotná nabíjačka Ionity. S najväčšou pravdepodobnosťou ale pôjde o prvú možnosť, nakoľko vo videu sa nachádzajú ešte len predprodukčné kusy elektromobilu.

Auto bolo pripojené na nabíjačku s 22 % energie v batérii. Pri 80 % sa stále nabíjalo so solídnym výkonom 149 kW, čo svedčí o skvelej nabíjacej krivke. Pri 96 % nabitia do batérie stále tieklo 45 kW, čo je vyšší výkon, ako maximálny výkon pri niektorých mestských elektromobiloch. Dosiahnuť 80 % kapacity trvalo presne 16 minút, pričom za tento čas do batérie natieklo 42 kWh energie. V priemere sa tak nabíjalo výkonom 157 kW.

Podľa údajov od výrobcu by malo byť Ioniq 5 schopné nabiť sa z 10 na 80 % za 18 minút, čo by znamenalo, že v priemere by sa elektromobil nabíjal výkonom 170 kW. Pri reálnom teste sa k tomuto číslu Ioniq 5 celkom priblížil.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú