Viac ako polovica Slovákov je ochotná akceptovať vyššiu cenu za udržateľný produkt alebo službu. Ako vyplýva z novej štúdie spoločnosti KPMG, táto téma najviac rezonuje u mladšej generácie, v skupine 18 až 24 rokov je ochotných priplatiť si 68 % opýtaných. Ochotu zaplatiť viac za produkty šetrné k životnému prostrediu však prejavili aj staršie ročníky.

„Veľmi dôležité je pozerať na generáciu 55+. Vidíme, že táto skupina u nás nakupuje a hľadá kvalitu. Na tento segment zákazníkov netreba zabúdať, pretože aj keď vyrastali v iných podmienkach a svoj zrelý vek prežili s inými problémami ako je ekológia, dnes sa snažia pozerať viac zodpovedne na svoje správanie, práve kvôli generácii, ktorú tu zanechávajú,“ uviedla prokuristka v dm drogerie Zuzana Vinklerová.

Napriek týmto výsledkom však 42 % podnikov vo svete nemá jasnú predstavu, ako komunikovať témy udržateľnosti. „Je veľkou výzvou i príležitosťou na rast a vytvorenie konkurenčnej výhody. Ponuka zelenej energie, zavádzanie elektrických dodávok doručovateľskými spoločnosťami, alebo zmena regulácie, ktorá priniesla zálohovanie fliaš, či zákaz plastových príborov, je niekoľko z mnohých príkladov,“ priblížil senior manažér KPMG na Slovensku Peter Rado.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú