Začiatkom tohto roka prišiel Apple s pomerne kontroverznou novinkou v podobe pravidiel App Tracking Transparency, ktoré mali aplikáciám zakázať sledovanie aktivity používateľa mimo ich platformu bez jeho súhlasu.

Niektoré služby však údaje zhromažďujú naďalej kvôli „diere“ v pravidlám a ich nesprávnej interpretácii. Taký Snapchat už informoval investorov, že plánuje predať dáta 306 miliónov používateľov, informuje fórum XDA-Developers s odvolaním na Financial Times.

Nové pravidlá App Tracking Transparency umožnili používateľom iPhonov zamietnuť sledovanie aplikáciami a zber ich údajov. Podmienky Apple v týchto striktných pravidlách si však po svojom vyložil Facebook aj Snapchat. Tieto sociálne siete totiž pokračujú v zbieraní masy dát aj naďalej.

Podľa pravidiel totiž vývojár aplikácie „nesmie získavať údaje zo zariadenia za účelom jeho jednoznačnej identifikácie“, a tak sa Facebook so Snapchatom rozhodli, že miesto dát jednotlivých používateľov budú zbierať dáta širšej skupiny ľudí, ktoré budú anonymizované.

A hoci takého zbieranie dát nevedie k identifikácií údajov konkrétneho používateľa, stále ide o masívne zhromažďovanie dát veľkej skupiny ľudí. Tieto dáta potom putujú do reklamných spoločností, ktoré na základe nich šíria svoju reklamu a vyhodnocujú jej úspešnosť.

Aj keď teda používateľ iPhonu zamietol sledovanie aplikáciami podľa App Tracking Transparency, niektoré aplikácie môžu stále zhromažďovať anonymizované dáta. Takýmto spôsobom môžu získavať napríklad údaje o IP adrese, polohe zariadenia, jazyku, informácie o zariadení či údaje o veľkosti obrazovky, podotkol MacRumors.

Ďalšie články:

Zdroj: XDA-Developers, MacRumors

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú