O prieniku umelej inteligencie do takmer všetkých priemyselných a zábavných odvetví svedčí ďalšie prekvapivé využitie. S tým prišla americká spoločnosť Entrupy, zameriavajúca sa na vývoj systémov umelej inteligencie schopných overovať autentickosť rôznych produktov, ktorými sú v tomto prípade aj luxusné doplnky.

Expertov je málo

Ako ďalej vysvetľuje Business Insider, umelá inteligencia tejto firmy je schopná rozoznať pravé a falošné kabelky značiek, ako je Louis Vuitton či Chanel. Takýto prístup má pomáhať ako predávajúcim, tak aj zákazníkom a podľa Entrupy vyrieši problém s nedostatkom expertov, ktorí sú schopní takéto produkty spoľahlivo overovať, keďže ide o pomerne špecifickú expertízu.

Tento systém bol podľa tvorcov použitý už stovkami rôznych zákazníkov, avšak naďalej ostáva dostupný len pre predajcov luxusných doplnkov, na ktoré je trénovaný. Cieľom je podľa odborníkov získať si dôveru zákazníkov tým, že je produkt overený nezávislou treťou stranou.

Podľa Entrupy je tento systém presný až na 99,1 %, pričom s firmou uzavrel spoluprácu dokonca aj TikTok. Používanie systému je pritom pomerne jednoduché a zákazník musí len vyhotoviť snímky produktu z rôznych uhlov pomocou smartfónu, pričom tieto snímky sú následne vložené do hardvéru spoločnosti Entropy, ktorý ich vyhodnotí.

Umelá inteligencia podobným spôsobom preniká aj do ďalších odvetví, ako je napríklad aj zdravotníctvo. V mnohých môže v blízkej budúcnosti dôjsť k nahradeniu ľudí na pracovných miestach, pričom zákony zatiaľ nie sú pripravené a nie je preto jasné, aký dopad bude takáto technológia mať.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP