V nasledujúcom článku boli použité materiály TASR.

Nemecký výrobca luxusných automobilov Mercedes-Benz sa rozhodol znížiť náklady na pracovnú silu v Číne o 25 % do roku 2027. Tento krok je súčasťou širšej stratégie znižovania výdavkov, ktorú spoločnosť oznámila minulý týždeň. Dôvodom je silnejúca konkurencia na čínskom trhu a rastúce napätie v globálnom obchode, informovala agentúra Reuters.

Mercedes-Benz už informoval svoje čínske dcérske spoločnosti, že v rámci divízií predaja a financií plánuje prepustiť 10 až 15 % zamestnancov. Spoločnosť pritom uvažuje aj o znížení počtu pracovníkov v IT službách a právnych tímoch. Naopak, asi 2000 zamestnancov vo výskume a vývoji zostane nezmenených. Celkovo automobilka v Číne zamestnáva približne 5000 ľudí, takže plánované prepúšťanie sa dotkne stoviek zamestnancov.

Obavy z poklesu príjmov a konkurencie

Mercedes-Benz čelí vážnym výzvam na čínskom trhu. Automobilka varovala, že očakávané príjmy v roku 2025 môžu zaznamenať výrazný pokles, keďže sa nedokázala dostatočne rýchlo prispôsobiť dynamickému prostrediu čínskeho automobilového priemyslu. Domáci výrobcovia elektromobilov, ako napríklad BYD, Nio či Xpeng.

Hoci Mercedes-Benz dlhodobo profitoval zo silného dopytu po luxusných vozidlách, súčasný trhový vývoj naznačuje, že zákazníci sa stále viac orientujú na inovatívne elektromobily. Domáce značky navyše využívajú výhody silnej štátnej podpory a lokálnej infraštruktúry, čo im poskytuje ďalšiu konkurenčnú výhodu oproti zahraničným výrobcom.

Mercedes-Benz

Expanzia výroby napriek prepúšťaniu

Napriek prepúšťaniu Mercedes-Benz minulý týždeň oznámil plány na rozšírenie výroby v Číne a USA. Tento krok má automobilke pomôcť ochrániť sa pred obchodnými konfliktmi medzi dvoma najväčšími svetovými ekonomikami. Napätie v obchodných vzťahoch medzi Washingtonom a Pekingom vedie mnohé globálne firmy k zníženiu závislosti od jednej výrobnej lokality.

Mercedes-Benz spolu s ďalšími zahraničnými automobilkami v Číne čelí poklesu predaja. Trh sa čoraz viac orientuje na domáce značky, ktoré prinášajú cenovo konkurencieschopné modely, čo núti zavedené značky prehodnocovať svoje stratégie. Či sa Mercedesu podarí zvrátiť tento trend, zostáva otázne, no znižovanie nákladov a výrobná expanzia naznačujú novú fázu jeho pôsobenia v Číne.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP