Plánovaná kúpa českej antivírusovej spoločnosti Avast americkým gigantom v oblasti kybernetickej bezpečnosti NortonLifeLock za viac ako 8 miliárd USD (7,28 miliardy eur) môže poškodiť konkurenciu. Upozornil na to v stredu britský regulačný úrad, podľa ktorého môže tento obchod čeliť hĺbkovému vyšetrovaniu. TASR o tom informuje na základe správy AFP.

Britský úrad pre hospodársku súťaž a trhy (CMA) vo vyhlásení uviedol, že má z dohody obavy. To prekvapilo NortonLifeLock po tom, čo inde vo svete získal povolenie na prevzatie Avastu.

Obe spoločnosti oznámili dohodu minulý rok s cieľom vytvoriť jednu z popredných firiem v oblasti počítačovej bezpečnosti, keďže internetová aktivita počas pandémie vzrástla.

Firma je v šoku

„Vzhľadom na to, že spoločnosti sú blízkymi konkurentmi a majú len niekoľko ďalších významných rivalov, sa CMA obáva, že navrhovaná dohoda by po dokončení mohla by viesť k zníženiu konkurencie na britskom trhu,“ uviedol regulátor v krátkom vyhlásení.

Obe spoločnosti majú teraz päť dní na predloženie návrhov na vyriešenie obáv CMA, ktorý potom rozhodne, či sa začne hĺbkové vyšetrovanie hospodárskej súťaže.

Po zverejnení tejto správy cena akcií Avastu klesla okolo  poludnia na londýnskom akciovom trhu o viac ako 11 %.

„NortonLifeLock považuje toto rozhodnutie za prekvapivé,“ uviedla v samostatnom vyhlásení americká spoločnosť a dodala, že dohoda už bola schválená v Nemecku, Španielsku a USA.

Dodal, že podľa oboch firiem fúzia môže byť prínosom pre spotrebiteľov na celom svete vrátane Spojeného kráľovstva, prostredníctvom zvýšenej inovácie a väčšej slobody pri výbere produktov. Americká spoločnosť podľa vlastných slov „zostáva presvedčená“, že dohoda získa súhlas regulátorov.

Firmy na celom svete sú ohrozené čoraz častejšími útokmi ransomvéru, pri ktorých hekeri zvyčajne zašifrujú údaje obetí, a potom od nich požadujú peniaze za obnovenie prístupu.

A zároveň počas pandémie nového koronavírusu sa rozšírili aktivity v on-line priestore. Napríklad internetový maloobchodný predaj počas blokád prudko vzrástol, pretože spotrebitelia boli nútení zostať doma a nakupovať cez internet.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú