Švédska spoločnosť Volvo Car vo štvrtok oznámila, že jej predaj za celý rok 2022 klesol o 12 % na 615 121 vozidiel, aj keď v decembri vzrástol medziročne o 13 % na 72 663 áut. TASR o tom informuje na základe správ Bloomberg a Reuters.

Celoročný predaj spoločnosti Volvo Cars bol ovplyvnený problémami v rámci dodávateľského reťazca a tiež obmedzeniami vo výrobe pre nedostatok komponentov a blokády v Číne v súvislosti s ochorením COVID-19,“ uviedla spoločnosť Volvo Cars, ktorej väčšinovým vlastníkom je čínsky Geely Holding.

Napriek tomu zostal dopyt po automobiloch Volvo silný,“ dodala automobilka.

Podiel plne elektrických vozidiel Volvo na celkovom predaji dosiahol vlani 10,9 % v porovnaní s 3,7 % v predchádzajúcom roku. V decembri sa podiel áut na batérie a tzv. plug-in hybridov na predaji vyšplhal na 43,8 %, pričom plne elektrické autá tvorili v decembri 20,1 % celosvetového predaja.

V Spojených štátoch spoločnosť vlani predala 102 038 áut, čo predstavuje pokles o 16,5 % v porovnaní s rokom 2021. V decembri sa však predaj automobilky Volvo v USA zvýšil o 6,4 % na 11 111 kusov.

Volvo

Predaj v Číne za celý rok klesol o 5,4 % na 162 322, ale v decembri vzrástol o 15,8 % na 16 950 áut. V Európe sa celoročný predaj znížil o 15,7 % na 247 413 áut a decembrový stúpol o 17 % na 33 407 vozidiel.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú