Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Aktualizované 29. mája: To, čoho sa filmové štúdio Universal obávalo, sa teraz stalo skutočnosťou. Divácky záujem o Rýchlo a zbesilo 10 v druhom týždni po premiére výrazne ochladol a akčná séria v návštevnosti zaznamenala masívny prepad. Veľkorozpočtovému blockbusteru nečakane ublížila premiéra rozprávky Malá morská víla.

Problémom je gigantický rozpočet

Spanilá jazda Rýchlo a zbesilo 10 v kinách narazila na nečakanú prekážku. Je ňou hraná verzia rozprávkovej klasiky Malá morská víla, ktorá počas uplynulého víkendu dominovala diváckej návštevnosti v kinách a odsunula akčnú sériu na druhé miesto návštevnosti.

Rýchlo a zbesilo síce stále patrí do TOP 3 najzárobkovejších filmov tohto roka, kedy v zárobkoch za 2 týždne stihol pokoriť 500-miliónovú métu, štúdio Universal však trápi masívny rozpočet, ktorý jeho posledný blockbuster zhltol.

TMDB

Výroba 10. dielu série mala stáť astronomických 350 miliónov, kde sa navyše nerátajú marketingové náklady. Celkovo tak film podľa analytikov musí zarobiť aspoň 850 miliónov, len aby sa dostal z mínusových čísel. Na novinku do kina v druhom týždni po premiére pritom prišlo až o 67 % divákov menej ako pri jeho „otváračke“ a v ďalších týždňoch bude návštevnosť naďalej upadať.

Pri Rýchlo a zbesilo sa tak ukazuje podobne negatívny trend, akému v súčasnosti čelí Marvel. V prvý týždeň sa do kina nahrnú skalní fanúšikovia série, len aby následne prišiel prudký prepad v návštevnosti. Svoje tu nepochybne spravili aj recenzie, ktoré boli pri Rýchlo a zbesilo 10 silne zmiešané.

Analytici napriek prepadu predpokladajú, že nové Fast & Furious sa do plusových čísel dostane, tvorcom však už nezarobí také veľké peniaze ako jeho predchodcovia. Bude preto zaujímavé sledovať, či smelé plány Vin Diesela o ďalších pokračovaniach a spin-offoch nenarazia na problém.

Pôvodný článok: Rýchlo a zbesilo 10 do svetových kín dorazilo vo veľkom štýle a za úvodný víkend zárobky filmu prekročili 300-miliónovú métu, informuje Hollywood Reporter. Príchod Fast X síce sprevádzali zmiešané ohlasy kritikov, ktoré v nejednom prípade hovorili o možno najslabšej časti série, ani zlé recenzie však divákov od návštevy kina neodradili.

V USA začína strácať pôdu pod nohami

Rýchlo a zbesilo 10 za otvárací víkend zarobilo 319 miliónov dolárov, čo pre čerstvý diel značky znamená mimoriadne sľubný štart. Ide totiž o druhý najúspešnejší víkend celého roka, väčší záujem divákov tento rok pri premiére vyvolal iba animák Super Mario Bros. vo filme, za ktorým rovnako stojí štúdio Universal.

Tržby Fast X ukázali, že Američanov už Dom a jeho rodina príliš nezaujíma, keďže film tu zarobil iba 67,5 milióna, čo je najmenej od premiéry od Rýchlo a zbesilo 4 v roku 2009. Pri akčnej značke sa však opäť ukázala jej silná popularita vo svete – z krajín mimo USA do pokladnice Universalu pritiekli až tri štvrtiny celkových zárobkoch a zastavili sa na 251 miliónoch.

„Zahraničné trhy sú dlhodobo silnou stránkou série. Príbehy o boji dobrých a zlých sú jasne zrozumiteľné všade vo svete. Pre sériu preto ide o skvelý biznis so silnou odozvou medzinárodného publika,“ hovorí na úspech filmu analytik David A. Gross.

Zďaleka ešte nemá vyhrané

Silný štart Rýchlo a zbesilo 10 je pre sériu skvelou správou, aj napriek silnému diváckemu záujmu však nový diel akčnej série bude musieť v  spanilej jazde pokračovať. S rozpočtom takmer 350 miliónov totiž ide o najdrahší film série a jeden z najdrahších blockbusterov vôbec. Štúdio Universal bude potrebovať celkové zárobky aspoň na úrovni 850-miliónov dolárov, aby na ňom nebolo stratové.

Čítal si už? 
Recenzia Rýchlo a zbesilo 10: Takúto zbytočnosť s kolotočiarskou zábavou si ešte nevidel

V ďalších týždňoch navyše Rýchlo a zbesilo 10 môže čeliť drastickému úpadku divákov, čo je trend, ktorému v súčasnosti čelí napríklad Marvel. Aj komiksový gigant so svojimi novinkami zakaždým zaznamená sľubný otvárací víkend, vzápätí však pri jeho posledných filmoch prišlo drastické zmrazenie záujmu, napríklad aj kvôli zmiešaným recenziám.

TMDB

Pre ďalší úspech Rýchlo a zbesilo 10 bude teraz dôležité, čo o filme na sociálnych sieťach povedia samotní diváci, ktorí sa výrazne podpisujú na ďalšej vlne záujmu o návštevu kín. Ak sa dobré čísla potvrdia aj v najbližších týždňoch, na divákov v budúcnosti čakajú najmenej 2 ďalšie časti série, ktoré by značku zároveň mali uzavrieť.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú