Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Aby mohli výrobcovia áut z celého sveta predávať svoje vozidlá aj v Európe, musia získať niekoľko dôležitých povolení a certifikácií. Čínske NIO nedávno získalo certifikáciu EWVTA, ktorá oficiálne umožňuje hromadnú výrobu a registráciu nových áut vo všetkých krajinách EÚ, informuje portál Electrek.

Je tomu už pár týždňov, čo čínske NIO ohlásilo vstup na európsky trh a prvou krajinou, kde sa bude veľké sedemmiestne SUV predávať, je práve Nórsko. Veľkolepé plány s otváraním nových showroomov, servisov či budovaním staníc na výmenu batérií by však boli márne, ak by automobilka nezískala dôležité európske povolenia.

NIO

Predaju v EÚ už nič nebráni

Automobilka teraz oznámila, že získala dôležitý certifikát EWVTA pre svoje veľké elektrické SUV NIO ES8, ktoré sa tak už môže oficiálne predávať v Európe, respektíve, všetky členské štáty EÚ už budú môcť toto vozidlo oficiálne zaregistrovať a prideliť mu evidenčné číslo, informuje automobilka v tlačovej správe.

NEPREHLIADNI
Nabíjanie nie je riešenie, revolučná automobilka s výmenou batérií prichádza do EÚ. Vieme, kde vyrastú prvé stanice

Prvé kusy by sa mali v Nórsku začať predávať už v septembri, spolu so spustením predaja chce automobilka otvoriť aj NIO House, komunitný klub pre majiteľov elektromobilov NIO.

NIO

Európski zákazníci budú mať takisto k dispozícii aplikáciu a extrémne populárne stanice na výmenu batérií. Po uvedení NIO ES8 v Európe by k nám chcela automobilka priniesť aj luxusný sedan NIO ET7. Produkcia sedanu sa však očakáva až niekedy v roku 2022.

„Nabité“ do troch minút

Ako píše Electrive, automobilke NIO sa podarilo podpísať významné partnerstvo s ropnou spoločnosťou Sinopec, spolu s ktorou v najbližších rokoch vybudujú až 5000 nových výmenných staníc.

NIO

Power Swap Station 2.0 je prvá inteligentná sériovo vyrábaná stanica na výmenu batérií na svete. Okrem nej tu máme už niekoľko prototypov a startupov, ktoré sa pokúšajú zjednotiť svetové automobilky a poskytnúť im svoje riešenie na výmenu batérií, no tie zatiaľ príliš veľký úspech nežnú.

Autonómnu výmenu na stanici novej generácie zabezpečuje až 239 senzorov, ktoré komunikujú cez 4 cloudové systémy. Výmena batérie sa dá jednoducho spustiť kliknutím a pasažieri pri tom ani nemusia opustiť vozidlo.

Nová stanica navyše dokáže vykonať až 312 výmen za deň, čo je trikrát viac, než pri predchádzajúcej generácii. Stanica disponuje celkovo 14 slotmi pre batérie a trinástimi batériami, ktoré sa priebežne nabíjajú. Jedna výmena trvá v prepočte 4,6 minúty, avšak tento čas je počítaný aj s autonómnym zaparkovaním a vyparkovaním. Celý proces výmeny si môžeš pozrieť na nižšie priloženom videu.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú