Automobilka Lucid na svojom Twitteri zverejnila dôležitú správu. Už tento rok plánuje naplno expandovať na európsky trh. Ako prví sa jej áut zrejme dočkajú Nemci, no ostatné dôležité trhy by mali nasledovať krátko potom, informoval portál InsideEVs.

Americká automobilka, žiaľ, bola na bližšie informácie pomerne skúpa, no fanúšikom z Európy cez svoj twitterový profil odkázala, aby „zostali naladení pre ďalšie informácie ohľadne dodávok do jednotlivých krajín“.

Pozitívnou správou je, že Európa sa dočká modelu Air ešte skôr než Čína, kam sa automobilka chystá rozšíriť až v roku 2023.

Po Nemecku budú nasledovať významné a v prospech elektromobility rozvinuté trhy ako Rakúsko, Belgicko, Dánsko, Fínsko, Francúzsko, Island, Taliansko, Monako, Holandsko, Nórsko, Španielsko, Švédsko či Švajčiarsko, kde už sú dokonca spustené aj online rezervácie na auto.

Takto vyzerá objednanie Lucid Air pre susedné Rakúsko, Redakcia

Východná Európa zrejme spočiatku nebude pre americkú automobilku prioritou podobne, ako je tomu v prípade Tesly. Ani tá spočiatku oficiálne neponúkala svoje elektromobily na našom slovenskom trhu, no dnes už si môžeš Model 3 aj Model Y bez problémov objednať. Očakávame teda, že neskôr zavíta Lucid aj k nám.

O luxusný elektromobil je rozhodne záujem

Ako informuje CNBC, do polovice novembra si luxusný sedan Lucid Air rezervovalo až 17 000 zákazníkov. Títo všetci by sa svojho vysnívaného elektromobilu mohli dočkať už v priebehu tohto roka, nakoľko automobilka odhaduje, že svoju ročnú výrobu dokáže vytiahnuť na 20 000 kusov.

V roku 2023 sa má počet predaných modelov Air zvýšiť na 36 000 kusov a pridať sa má aj model Gravity – luxusné elektrické SUV, ktoré uvidíme už o dva roky.

Lucid Motors

Do roku 2025 prinesie automobilka ďalší nový model a ročné predaje všetkých vozidiel dokopy prekonajú hranicu 135 000 kusov. Aj keď to nie sú na prvý pohľad vysoké čísla, treba však brať do úvahy, že sa jedná o luxusnú automobilku a nie o výrobcu strednej triedy.

Viac ako 100 kWh batéria

Model Air vo verzi Dream dokázal bez najmenších problémov prejsť na jedno nabitie vzdialenosť medzi Los Angeles a San Franciscom, teda ohromných 716 kilometrov. Navyše s tým, že v batériách ešte čo-to zostalo, takže odhady hovorili aj o možnosti zvládnuť na jedno nabitie až 832 kilometrov.

Fantastický dojazd Dream edície zabezpečuje až 118 kWh batéria, avšak najlepší papierový dojazd má verzia Range obutá na 19″ diskoch. Na jedno nabitie prejde prejsť až 836 km podľa americkej normy EPA. Verzia Performance má síce vyšší výkon, presnejšie 1 111 koní v porovnaní s edíciou Range, ktorá má 933 koní, no Performance verzia prejde na jedno nabitie iba 758 km podľa normy EPA.

Lucid Air
Lucid Motors

Ako prvé sa budú zákazníkom doručovať Dream edície, neskôr pôjde do výroby aj verzia Grand Touring. Tá je vybavená o čosi menšou 112 kWh batériou a na jedno nabitie prejde 830 km podľa americkej normy EPA. Výkon verzie Grand Touring je rovných 800 koní.

Najmenej výkonný model zrýchli z 0 na 100 km/h za fantastické 3,1 sekundy, no najvýkonnejšia verzia Dream Edition Performance to zvládne za 2,5 sekundy.

Verzia Dream Edition sa predáva za 147 000 € a lacnejšia Grand Touring verzia začína na 121 000 €. Najdostupnejšia verzia Pure štartuje na takmer 68 000 €.

Príde aj lacnejší model

Automobilka Lucid nedávno ohlásila, že začína pracovať aj na cenovo dostupnejšom elektromobile, ktorý nesie pracovný názov T21. Názov projektu je symbolický, spája v sebe odkaz na Model T od Fordu, ktorý bol prvým skutočne ľudovým automobilom v USA. Číslo 21 je naopak odkaz na 21. storočie, čiže T21 má byť ľudovým autom 21. storočia. Prakticky pôjde o auto s dlhým dojazdom, ktoré si ale bude môcť dovoliť takmer každý.

Lucid

CEO automobilky Lucid nedávno povedal, že pri elektromobiloch nie je až tak dôležitý dojazd, ale ich efektivita. Vysoký dojazd sa dá totižto nahnať veľkou batériou, no tým pádom bude elektromobil podstatne drahší.

S väčšou efektivitou dosiahne elektromobil vyšší dojazd, alebo môže výrobca zmenšiť batériu pri zachovaní rovnakého dojazdu. Tým pádom bude elektromobil lacnejší, pretože stále platí, že najdrahšou súčiastkou elektrického auta je batéria.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú