Vedci z energetického výskumného strediska v Kórei vyvinuli nový typ batérie, ktorá je vyrobená z kremíkových anódových materiálov. Oproti bežným batériám využívaných v elektromobiloch poskytuje nová batéria dvojnásobný dojazd, informuje portál InterestingEngineering.
Oproti tradičným batériám, ktoré využívajú grafitové anódy, môže nový typ zhotovený z kremíkových anód dokonca zvýšiť kapacitu batérie až štvornásobne. Jej nabíjanie je taktiež extrémne rýchle, na 80 % kapacity sa dokáže batéria nabiť za 5 minút.
Pri použití takejto batérie v elektromobile sa zvýši dojazd až dvojnásobne, tvrdí vedúci projektu, Hun-Gi Jung. Kremík má podľa jeho slov až 10-krát väčšiu kapacitu skladovania energie ako grafit. Jeho nevýhoda pri použití v batérii však je, že pri nabíjacích a vybíjacích cykloch sa jeho objem rýchlo zväčšuje, čo zapríčiňuje rapídny pokles skladovacej kapacity.
Súčasné metódy na stabilizovanie kremíka ako anódového materiálu v batérii boli príliš nákladné, no tím vedcov sa s problémom vysporiadal pomocou vody, oleja a škrobu. Všetky tieto materiály sú lacné a relatívne dostupné. Pomocou troch surovín sa následne tepelnou úpravou podarilo vedcom kremík v batérii stabilizovať a zabrániť tak jeho expanzii počas jednotlivých cyklov, píše ScientistStudy.
Vďaka tomu, že na stabilizáciu kremíka boli použité dostupné materiály a stabilizačný proces je pomerne jednoduchý, existuje veľká pravdepodobnosť dostupnosti novej batérie aj v komerčnej prevádzke.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Expert na elektromobilitu: Vstupujeme do éry, kedy spaľováky nemajú šancu konkurovať. Nabíjačku bude mať každé parkovacie miesto
Nič také tu ešte nebolo. Prvá automobilka má riešenie najväčšieho problému elektromobilov
Na semafory chcú pridať štvrtú farbu. Vyrieši večný problém, má to ale veľký háčik
Z týchto parametrov odpadneš. Prichádza prvý sériový elektromobil s revolučnou batériou
Najlacnejšia Tesla v histórii je konečne tu. Máme dátum, kedy spustia výrobu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Nič také tu ešte nebolo. Prvá automobilka má riešenie najväčšieho problému elektromobilov
- Na semafory chcú pridať štvrtú farbu. Vyrieši večný problém, má to ale veľký háčik
- Z týchto parametrov odpadneš. Prichádza prvý sériový elektromobil s revolučnou batériou
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Najlacnejšia Tesla v histórii je konečne tu. Máme dátum, kedy spustia výrobu
-
- Nič také tu ešte nebolo. Prvá automobilka má riešenie najväčšieho problému elektromobilov
- Z týchto parametrov odpadneš. Prichádza prvý sériový elektromobil s revolučnou batériou
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Na semafory chcú pridať štvrtú farbu. Vyrieši večný problém, má to ale veľký háčik
- Najlacnejšia Tesla v histórii je konečne tu. Máme dátum, kedy spustia výrobu
-
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Ľudia prosia, aby to nerobili. Prvé európske mesto zavádza „bič” na elektrické bicykle
- Najlacnejšia Tesla v histórii je konečne tu. Máme dátum, kedy spustia výrobu
- Nič také tu ešte nebolo. Prvá automobilka má riešenie najväčšieho problému elektromobilov
- Z týchto parametrov odpadneš. Prichádza prvý sériový elektromobil s revolučnou batériou
Európa by sa mala inšpirovať. Prvý krát v históriitáto krajina reštartuje jadrovú elektráreň
Najdrahší benzín spomedzi okolitých krajín EÚ má práve Slovensko
Elektrické nákladiaky Tesla môžu byť vyrábané v Európe, firma rokuje s touto krajinou
Žije. Japonská Sonda prekvapivo zvládla lunárnu noc
Doteraz nikde nebol dostupný. Najlepšieho Spider-Mana si v novom filme pozrieš úplne zadarmo
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené