Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Mafia je späť vo svojej vynovenej podobe. Ako definitívna verzia tohto českého herného pokladu dopadla, si môžeš prečítať v našej recenzii. Pôvodná verzia stavala, okrem prepracovaného príbehu, na otvorenosti sveta, ktorý vo svojej dobe nemal obdobu. Po meste Lost Heaven si sa tak mohol preháňať v desiatkach nádherne a hlavne realisticky spracovaných automobilov.

K najväčším momentom, ktoré potešili najmä milovníkov veteránov na 4 kolesách, bola misia s názvom Fair Play. V jej priebehu si sa posadil do virtuálneho kokpitu dobového pretekárskeho auta a tvojim cieľom bolo vyhrať a zachrániť česť rodiny Dona Salieriho. Pre mnohých hráčov však bol toto moment, kedy narazila pomyselná kosa na kameň.

Pred 18 rokmi prišiel na koniec málokto

Náročnosť pretekov bola nastavená poriadne vysoko. Išlo totiž o simuláciu štvorkolky s (na svoju dobu) ohromným výkonom s kolesami, ktoré vyzerali, ako keby ich zobrali z najbližšej motorky. Ovládateľnosť týchto vozov bola nízka s tendenciou k pretáčavosti. Vzhľadom na terénne nerovnosti a nízku hmotnosť nebol problém obrátiť auto hore podvozkom.

Veľa hráčov tu preto svoju mafiánsku kariéru ukončilo. Neskôr bola ale odhalená skratka, dokonca aj malý podvod, ako rýchlo preskočiť nenávidené preteky. Nahnevaní hráči sa dožadovali opravnej záplaty, pomocou ktorej mohli znížiť obtiažnosť a následne pokračovať v hre. Vývojári ich požiadavkám vyhoveli a 18 rokov boli všetci spokojní.

Klasika je rovnako náročná ako originál

Nič však netrvá večne a legendárne preteky tu máme opäť. Autori zo štúdia Hangar 13 už dopredu avizovali, že preteky budú v definitívnej edícii prístupnejšie. Svoj sľub však splnili len z istej časti. V hre je totiž k dispozícii tzv. klasická obtiažnosť, ktorá prináša rovnako drsnú výzvu ako pôvodný titul. Na základe reakcií hráčov na rôznych fórach sme sa rozhodli priniesť podrobný návod, ako úspešne dotiahnuť preteky do víťazného konca.

Na začiatok pár rád, ktoré dopomôžu k najvyššiemu stupňu víťazov:

  • počítaj s tým, že sa budeš musieť trať naučiť a poznať každú zákrutu
  • rovnako musíš poznať, ako sa správa tvoje auto
  • keď brzdíš, nezatáčaj kolesami a naopak, vozidlo sa dostane veľmi rýchlo do šmyku
  • využívaj skratky cez trávu tak často ako sa len bude dať
  • prvá zákruta po štarte je technicky najnáročnejšia z celého okruhu
  • ak hráš pomocou ovládača, máš možnosť si regulovať intenzitu pridávania plynu a brzdenia
  • nezabudni, že technika jazdy je dôležitejšia ako rýchlosť
  • každé kolo vypadne jeden z vedúcich protivníkov (skriptovaná nehoda), takže tvojim cieľom je dostať sa v prvom kole aspoň na tretie miesto a udržiavať si ho
  • naštuduj si naše video nižšie, ktoré slúži ako dôkaz, že aj napriek nie úplne ideálnej jazde sa dá vyhrať
3, 2, 1 … Štart!

Preteky začínaš z posledného miesta a tvojim cieľom pre prvé kolo je dostať sa aspoň na 3. miesto. Po štarte sa drž vľavo, aby ťa súperi nevytlačili z trate. Zvládnutie a zaradenie sa aspoň na 12. miesto je nevyhnutné. V prípade, že skončíš mimo trať, reštartuj preteky. Zákrutou prechádzaj na jemný plyn, aby si sa nedostal do šmyku.

Zobraziť celú galériu (14)
Využi súperov vo svoj prospech

Hneď po výjazde pridaj na maximum a zaraď sa na pravú stranu cesty. Pozor na ostatných pretekárov, môžeš sa o nich zaseknúť kolesom, čo znamená zbytočné zdržanie. Prechod zákrutou číslo 2 si strihni cez trávu a predbehni čo najviac súperov. Neriskuj zbytočne, stačí, ak sa posunieš na 10. pozíciu.

Na rovinke pridaj plyn na maximum, aby si dosiahol čo najvyššiu rýchlosť. Je to pravotočivá zákruta s dostatočne širokým trávnikom, ktorý opäť využi. Ihneď po vjazde na trávnik uvoľni plyn a v riadenom šmyku prejdi zatáčku približne do polovice, kde začína červeno biele ohraničenie trate. Tu pridaj plyn naplno, aby si dokončil riadený šmyk.

Zobraziť celú galériu (14)
Riadeným šmykom predbehneš pár súperov

Do pravotočivej zákruty vchádzaj z pravej strany. Tesne pred vjazdom pusti asi na sekundu plyn, zatoč kolesá a okamžite pridaj plyn, čím získaš ideálny prejazd. Pozor na 1. skriptovanú haváriu, horiacemu vraku sa musíš vyhnúť. Drž sa čo najviac vľavo. Pri tomto mieste by si mal byť maximálne na 8. pozícii.

Zobraziť celú galériu (14)
Pred tebou sa stane nehoda

Takmer kolmá zatáčka, ktorá nasleduje, je oveľa nebezpečnejšia ako vyzerá. Na obrázku nižšie vidíš na ľavej strane cesty obrubník, ktorý použi ako orientačný bod. Na začiatku obrubníka začni naplno brzdiť asi 2 sekundy. Pozor, počas brzdenia nezatáčaj, dostal by si šmyk a skončil vo zvodidlách. Keď budeš na vrchole zákruty, pridaj plyn a zatáčaj postupne vľavo. Po výjazde sa drž pravej strany.

Zobraziť celú galériu (14)
Obrubník na ľavej strane je tvoj orientačný bod

Nasleduje 2. najnebezpečnejšia zákruta v tvare písmena S. Pred vjazdom si pribrzdi, aby si bol s vozidlom čo najviac na ceste. Ako môžeš vidieť na našom videu, risk je občas zisk a môžeš zákrutu preletieť naplno, no šanca, že to ustojíš, je mizivá. Túto serpentínu si zapamätaj, je to miesto, kde sa v druhom kole odohrá 2. skriptovaná nehoda.

Zobraziť celú galériu (14)
Veľmi nebezpečná serpentína

Po rovinke ťa čaká ľavotočivá zatáčka, na ktorú je naviazaná pravotočivá s ďalšou pomerne dlhou rovinkou. Pred vjazdom do tohto „esíčka“ pusti plyn a hneď, ako chytíš stopu, pridaj plyn naplno a rovnaký postup zopakuj pri pravotočivom výjazde. Ideálny prechod je vonkajšia strana – vnútorná strana – vonkajšia strana cesty. Na rovinke sa zaraď na pravú stranu a pokojne maj plyn na maxime.

Ľavotočivú, mimochodom veľmi pekne klopenú, zatáčku si zapamätaj. V 3. kole sa tu sa odohrá posledná skriptovaná havária vedúceho pretekára. Vchádzaj do nej z pravej strany v plnej rýchlosti a jemne koriguj smer jazdy, aby si nedostal šmyk. Za žiadnu cenu nesmieš stratiť rýchlosť, lebo ťa súperi predbehnú. Z tejto poslednej nádhernej zákruty sa dostaneš do cieľovej rovinky, kde naberieš parádnu rýchlosť.

Zobraziť celú galériu (14)
Na pravej strane vidno jednu zo skriptovaných havárií

2. a 3. kolo

Začína kolo číslo 2, kde ťa opäť čaká slávna zatáčka. Na obrázku nižšie si všimni veľký reklamný pútač, ktorý ti bude slúžiť ako orientačný bod pre začiatok brzdenia. Keď sa teda dostaneš na jeho úroveň, začni okamžite naplno brzdiť, aby si mohol prejsť zákrutu tak plynule, ako len vieš. Tentokrát tu nebudú súperi, o ktorých sa môžeš oprieť.

Zobraziť celú galériu (14)
Všimni si pútač na pravej strane

Jazdou pokračuj a tvojim cieľom je v tomto kole dostať sa aspoň na tretie miesto. Jeden z dvoch vedúcich pretekárov nezvládne „esíčko“ a skončí ako horiaca kopa šrotu. Vyhni sa zničenému auto. Na videu je vidno, že sa tento vrak dá aj efektívne využiť na zníženie vlastnej rýchlosti.

Zobraziť celú galériu (14)
Autá vydržia dosť veľa

Kolo číslo 3 je záverečné kolo a tvojim cieľom nie je nič iné, než víťazstvo. Dobrou správou je, že stačí, ak si počas celého kola udržíš 2. miesto. Tesne pred cieľom budeš totiž svedkom poslednej skriptovanej havárie, ktorá ťa automaticky posúva na 1. miesto. Gratulujeme k výhre, veríme, že ten pocit stojí za to!

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú