Jeden známy slovenský politik v minulosti povedal, že na východe nič nie je. My sme sa toto tvrdenie rozhodli preveriť a pozreli sa na stav nabíjacej infraštruktúry pre elektromobily na Slovensku. Ako si teda vedie východ v porovnaní so západom? Možno budeš prekvapený, no rozdiely sú skutočne minimálne.

Bez dobre rozvinutej nabíjacej infraštruktúry elektromobilita jednoducho nemá šancu. Veď kto by si už len kúpil elektrické auto, ak by ho nemal kde nabíjať?

Michal Varga/FonTech

Na západnom Slovensku je možný, keď si majiteľ elektromobilu nabíja svoje auto len na verejných staniciach. Dôkazom toho je aj náš nedávny rozhovor s Matejom, ktorý vlastní Teslu Model 3. Matej žije v paneláku, no nemá vlastnú garáž ani nabíjačku, kde by mohol svoje auto nabíjať.

Nabíja teda výhradne na verejných nabíjačkách, ktoré má v okolí svojho bytu, no aj tak za 10 000 km, ktoré už s svojim autom najazdil, zaplatil menej ako 100 €. Matej však žije na západnom Slovensku, kde je nabíjacia infraštruktúra lepšia.

Nie je to len „o východe“

Pokrytie Slovenska nabíjacími stanicami si vieme veľmi jednoducho pozrieť skrz webovú aplikáciu Nabky.sk. Tento slovenský projekt zobrazuje nabíjacie stanice veľkých poskytovateľov, no okrem toho tu nájdeme aj menšie nabíjačky, ktoré sú verejne dostupné pre majiteľov elektromobilov.

Ak sa teda pozrieme na mapu Slovenska, môžeme vidieť, že západ je nabíjačkami skutočne hustejšie pokrytý, no zdanlivý nedostatok nabíjačiek nebadať iba na východe Slovenska, ale aj na južnej trase smerom z Bratislavy do Košíc.

Nabky.sk (úprava redakcie)

My sme v rámci redakcie elektromobilom absolvovali obe trasy smerom na východ, ako južnú, tak aj severnú, preto vieme objektívne zhodnotiť, či bol menší počet nabíjačiek na juhu citeľný, alebo nie.

Vrchom aj na Dacii, spodkom „iba“ na plnohodnotnom elektromobile
Startitup PREMIUM logo
Tento článok je dostupný členom Startitup PREMIUM

(Zrušiť môžeš kedykoľvek)

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú