Nikto nechce ich autá. Jedna z najstarších automobiliek čelí existenčným problémom
Jedna z najstarších a najznámejších značiek v automobilovom priemysle sa momentálne nachádza v zložitej situácii. Maserati totiž čelí výraznému poklesu predaja a vnútorným turbulenciám. Stellantis, materská spoločnosť Maserati, a jej CEO Carlos Tavares sa teraz snažia nájsť riešenie na oživenie značky, pričom ich stratégia zahŕňa zmeny v marketingu a úpravu modelového portfólia. O problémoch píše portál TopGear.
Dramatický pokles predaja
Rok 2024 priniesol Maserati znepokojivé čísla. V prvej polovici roka predala značka iba 6 500 vozidiel, čo je výrazný pokles oproti 15 300 kusom za rovnaké obdobie v roku 2023. Tento klesajúci trend pokračoval aj v treťom kvartáli, keď sa predalo len 2 100 vozidiel, čo viedlo k celkovému prepadu o 58 % oproti minulému roku. Finančné straty v prvej polovici roka 2024 dosiahli až 82 miliónov eur, čo vyvoláva otázky o udržateľnosti Maserati v rámci portfólia Stellantis.
Súčasná situácia prinútila Tavaresa k zásadnej reorganizácii vedenia, ktorá zahŕňala výmenu kľúčových manažérov, vrátane finančného riaditeľa a výkonných riaditeľov pre Severnú Ameriku a Európu.
Táto zmena v manažmente odráža Tavaresovo uvedomenie si vlastnej zodpovednosti za úspechy aj neúspechy značky. Tavares zdôraznil, že v tejto „darwinovskej“ dobe sú všetky možnosti na stole – vrátane možného zatvorenia závodov alebo úplného zrušenia značky, ak sa nepodarí zlepšiť jej ziskovosť.
Marketingové problémy
Podľa Tavaresa však hlavným problémom Maserati nie je kvalita vozidiel, ale zlá marketingová stratégia. Uviedol, že hoci má Maserati silnú ponuku modelov, vrátane superšportiaku MC20 a pripravovaných elektrických verzií, značka nedokázala účinne osloviť potenciálnych zákazníkov.
„Máme správne autá a technológie… Ak je predaj v súčasnosti slabý, ide o problém v marketingu,“ poznamenal Tavares. Tento názor naznačuje, že Maserati potrebuje urýchlené oživenie marketingových stratégií, aby prilákalo zákazníkov a zvýšilo predaje.
Plány do budúcnosti
Do budúcnosti má Maserati ambiciózne plány na oživenie svojho portfólia s viacerými novými modelmi. Patrí medzi ne elektrická verzia MC20 plánovaná na rok 2025, veľké elektrické SUV na rok 2027 a redizajn modelu Quattroporte, ktorý má prísť v roku 2028. Tieto iniciatívy sú súčasťou širšieho záväzku Stellantis investovať do všetkých svojich značiek počas nasledujúceho desaťročia, čím dáva Maserati čas na zotavenie.
Maserati stojí na križovatke, kde musí čeliť poklesu predaja a manažérskym výzvam. Tavares zostáva optimistický, že s lepším marketingom a novými modelmi môže značka opäť dosiahnuť úspech, no čas hrá proti nej. Ak chce Maserati prežiť a opäť dosiahnuť svoju bývalú slávu, musí sa rýchlo prispôsobiť aktuálnym požiadavkám trhu, inak riskuje, že sa stane zastaraným menom v stále konkurenčnejšom prostredí.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Dojazd im predĺžia až o 80 %. Tajná zbraň Mercedesu prekonala kľúčový míľnik a kompletne zmení elektromobily
Po 10 rokoch putujú „do dôchodku“. Slovenské mesto kúpi nové elektromobily, dostane ich polícia
Nemajú šancu to stihnúť. Radikálny plán Nemcov dostal tvrdú ranu, elektromobily sú na tom zle
Čísla neklamú, mýtus je fuč. Elektromobily znova prevalcovali spaľováky, títo vodiči ich už vôbec nechcú
Kontroverzný zákon je na spadnutie. Blízka krajina chce spoplatniť každý prejdený kilometer, vodiči zúria
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Kontroverzný zákon je na spadnutie. Blízka krajina chce spoplatniť každý prejdený kilometer, vodiči zúria
- Elektromobilový bestseller dostal veľký update. Unikli jeho parametre a ceny, ktorým nebudeš veriť
- Spaľováky rovno poslali do dôchodku. Automobiloví giganti vrazia 4 miliardy do výstavby svätého grálu elektromobilov
- Čísla neklamú, mýtus je fuč. Elektromobily znova prevalcovali spaľováky, títo vodiči ich už vôbec nechcú
- Dojazd 500 km a dva elektromotory. Nová Tesla bude stáť menej než spaľovák a vieme, kedy príde
-
- Spaľováky rovno poslali do dôchodku. Automobiloví giganti vrazia 4 miliardy do výstavby svätého grálu elektromobilov
- Dojazd 500 km a dva elektromotory. Nová Tesla bude stáť menej než spaľovák a vieme, kedy príde
- Kontroverzný zákon je na spadnutie. Blízka krajina chce spoplatniť každý prejdený kilometer, vodiči zúria
- Vytasili silný kaliber za prijateľnú cenu. Vyskúšal som novú Škodu, jej famóznej spotrebe nebudeš veriť
- Kombinuje štýl Ferrari a McLarenu. Nový elektromobil od Xiaomi je splnený sen za zlomok ceny
-
- Vytasili silný kaliber za prijateľnú cenu. Vyskúšal som novú Škodu, jej famóznej spotrebe nebudeš veriť
- 13-tisíc eur za elektrickú Toyotu so slušným dojazdom? Spustili predobjednávku na skvostné SUV
- Stojí menej ako 18 000 eur a má dojazd 1 400 km. Prehliadaná automobilka ukázala šokujúce SUV
- Vláda chce schváliť radikálny zákon. Nemci dajú elektromobilom prekvapivú výhodu v premávke
- Dojazd 500 km a dva elektromotory. Nová Tesla bude stáť menej než spaľovák a vieme, kedy príde
AKTUÁLNE: Bitcoin znovu presiahol magickú hranicu 100 000 dolárov
Do 5 rokov chcú dobehnúť USA. Putin odhalil veľké plány Ruska s umelou inteligenciou
Dostali košom s okamžitou platnosťou. Známa sieť čerpacích staníc končí s ruským plynom
Slovenské podniky spozornite. Sprístupnil e-knihu o ESG úplne zadarmo pre všetkých
Vážne témy aj kuriózne otázky. Google odhalil, čo Slováci vyhľadávali najčastejšie v roku 2024 (ZOZNAMY)
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené