Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Nie každý výrobca smartfónov sa môže pochváliť obrovskými ziskami tak, ako Apple. Už dlhé roky v tomto segmente tápajú mnohé veľké značky, medzi ktoré žiaľ patrí aj známa kórejská firma. Predaje LG smartfónov vôbec nie sú podľa predstáv a očakáva sa, že trápenie spoločnosti bude taktiež pokračovať v 3. kvartáli tohto roka.

Od začiatku príchodu moderných smartfónov začal trh rozdeľovať výrobcov na tých najúspešnejších, úspešných a na tých, ktorým sa v tomto priemysle vôbec nedarí. Niekdajší veľkí producenti telefónov začali zaznamenávať straty, ktoré sa z roka na rok prehlbujú. Popri japonskom Sony a taiwanskom HTC sa k neúspešným spoločnostiam pridalo aj LG, ktorého budúcnosť v tomto smere nevyzerá vôbec ružovo.

Situáciu zachraňuje biznis s televízormi

Divízia smartfónov kórejského LG je totiž už dlhý čas vo veľkých stratách, ktoré by sa podľa odhadov mali v 3. kvartáli tohto roka vyšplhať až na takmer 533 miliónov dolárov. Predaje jednoducho nie sú vôbec ideálne a čoraz menej zákazníkov o modely od LG prejavuje záujem. Nízke zisky z predaja a vysoké náklady na marketing sa tak podpísali pod neustále rastúce straty, ktoré však spoločnosť ako celok dokáže vykompenzovať.

Nenechaj si ujsť
Apple sa snaží zbaviť závislosti od Samsungu. Displeje od LG prídu do iPhonov

Svetielkom nádeje sú od budúceho roka nižšie prevádzkové náklady, ktoré by mohli LG vyzdvihnúť z tejto situácie a priniesť aj nejaký ten zisk. Mnoho financií dokáže spoločnosť už teraz ušetriť vďaka využitiu podobného dizajnu u viacerých svojich smartfónov. Ani to však túto divíziu teraz nezachráni pred stratou. LG ako také, je na tom s financiami viac než dobre. Za všetko môžu predaje televízorov spoločnosti, ktorá sa v tomto smere dokáže skutočne presadiť.

Divízia spotrebiteľskej elektroniky a televízií by mala čoskoro prekročiť hranicu profitu vo výške až 2,66 miliardy dolárov. Tento kontrast medzi dvomi oddeleniami v LG je dôkazom záujmu zákazníkov o jednotlivé produkty. Kým smartfóny si príliš pozornosti nezískali, televízorom s logom tejto kórejskej spoločnosti sa naopak nesmierne darí. Tržby by pritom mali rásť aj v 4. štvrťroku 2018.

LG má čo dobiehať

Pokiaľ by sa mu podarilo znížiť nemalé straty, v najbližšom roku môže spoločnosť prekonať aj jej doteraz najvyššie zisky. K tomu sa ale nepričiní divízia smartfónov, ktorá už nejakú dobu tápa a je pre ňu ťažké čeliť čoraz silnejšej konkurencii. Domáci konkurent Samsung vôbec situáciu neuľahčuje a stále si drží prvú priečku v predajoch smartfónov. LG dokonca zaostáva aj za mnohými čínskymi gigantmi, medzi ktorých nepochybne patrí známy Huawei, Xiaomi a stále silnejúce Oppo či Vivo.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú