Hugo Barra prezradil, ako dokáže Xiaomi vyrábať tak lacné zariadenia

Teraz čítate
Hugo Barra prezradil, ako dokáže Xiaomi vyrábať tak lacné zariadenia

Úžasné špecifikácie a nízke cenovky. To je kombinácia, ktorá spoločnosti Xiaomi zabezpečila minulý rok 60 miliónov predaných zariadení. Obrovské predaje zabezpečili pre Xiaomi prvé miesto medzi predajcami smartfónov v Číne, čím porazili Samsung a celosvetovo získali skvelé tretie miesto. Zvyčajne sa ich vlajkové lode zo série Mi predávali s cenovkou okolo 300 dolárov. Novinka Xiaomi Mi Note Pro teda po prvýkrát v histórii spoločnosti prekročila magickú hranicu 500 dolárov. Rodinka Redmi zariadení si stále drží cenovky pod 150 dolárov. Pre porovnanie, najvybavenejší iPhone od Applu spolu so Samsung Galaxy Note a Galaxy S rodinkou zariadení majú cenovky okolo 1000 dolárov, bez viazanosti u operátorov. Ako je teda možné, že Xiaomi vyrába tak výkonné a zároveň tak lacné zariadenia?

XIAOMI Mi4 16GB môžete kúpiť v e-shopoch za cenu od (Zdroj: Heureka.sk)
Porovnať ceny >>

Objavilo sa už mnoho teórií. Napríklad, že Xiaomi predáva zariadenia pod cenu a zarába na iných službách. Dohadom je však koniec a Hugo Barra, ktorý opustil Google a začal pracovať pre Xiaomi, v rozhovore pre TechCrunch v Pekingu prezradil, ako to Xiaomi robí. Barra vysvetlil, že spoločnosť je schopná získať súčiastky pre svoje zariadenia s nižšou cenou, vďaka kombinácii malého portfólia a dlhšej priemernej predajnej dobe zariadení. Dôležitým faktom je aj to, že Xiaomi naďalej predáva staršie zariadenia (a ich vylepšené verzie), čo redukuje cenu aj po vydaní novších modelov.

xiaomi-smartfony

„Produkt, ktorý ostane na trhu po dobu 18-24 mesiacov – čo je väčšina našich výrobkov – má počas tejto doby trikrát alebo štyrikrát znižovanú cenu. Mi2 a Mi2s sú v podstate totožné zariadenia a obe sa predávali 26 mesiacov. Redmi 1 bol uvedený na trh v septembri 2013 a my sme nedávno oznámili Redmi 2, čiže o 16 mesiacov neskôr.“

To je veľmi dôležité, keďže čím dlhšie sa zariadenie predáva, tým lepšiu cenu komponentov dokáže Xiaomi vyjednať u dodávateľov.

„Dôvod, prečo sme mohli znížiť ceny je ten, že sa nám podarilo vyjednať nižšie výrobné náklady s predajcami súčiastok, čo nám stále necháva dostatočne veľký priestor na náš zisk z každého zariadenia. Drvivá väčšina komponentov v našich zariadeniach je rovnakých, takže z hľadiska dodávateľského reťazca a zdrojov komponentov sme stále na úrovni kontraktov, ktoré sme podpísali ešte pri začiatkoch výroby Redmi 1. To znamená, že vďaka veľkým odberom stále dostávame na komponenty vysoké zľavy. Môžeme teda ceny držať na rovnakej krivke, čiže je pre nás veľmi dôležité mať neustále malé portfólio. Práve preto predstavíme každý rok len niekoľko výrobkov v dvoch produktových rodinách – Redmi a Mi.“

Xiaomi Redmi 1S 8GB môžete kúpiť v e-shopoch za cenu od (Zdroj: Heureka.sk)
Porovnať ceny >>

Barra poukázal tiež na to, že si Xiaomi získava zákazníkov nie len vďaka dlhodobému a kvalitnému servisu, ale taktiež vďaka častým aktualizáciám softvéru (každý piatok). Existujú aj iné faktory, ktoré prispievajú k nízkym nákladom. Spoločnosť predáva svoje zariadenia iba online, čím odpadá nutnosť platiť predajcov v kamenných predajniach. Xiaomi má tento rok veľké plány na rozšírenie mimo Ázie, čím sa stane ich cenový model a dodávateľské reťazce ešte dôležitejšími. Plánujú spoluprácu nie len s operátormi v Indii, Taiwane, Malajzii a Singapure ale aj expanziu na medzinárodné trhy.

Cieľ pre rok 2015 je pre Xiaomi 100 miliónov predaných zariadení. Čo myslíte, dokážu to?

Zdroj: TechCrunch.com

Aká je tvoja reakcia?
Milujem to
0%
Páči sa mi to
0%
Chcem to
0%
Mám to
0%
Nepáči sa mi to
0%
Neznášam to
0%
O autorovi
Dominik Juhás
Študujem informatiku na Technickej univerzite v Košiciach. Pred pár rokmi som používal len zariadenia s Androidom, no vyskúšať treba všetko a preto mám dnes iPhone 5S a Nexus 7. Vo voľnom čase sa rád venujem programovaniu, čítaniu kníh a písaniu článkov.