Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Finančný úspech miliardových trhákov, akými boli minuloročný Spider-Man: Bez domova či tohtoročný akčný fenomén Top Gun: Maverick, sú známkou toho, že záujem divákov o kiná po dvoch rokoch definitívne opäť ožíva.

Vlnu optimizmu vo filmovom priemysle však neustále prenasleduje tieň pandémie, ktorý okrem sústavných obmedzení, presúvania kino premiér a finančných strát, urýchlil aj vývoj streamovacích služieb.

Práve o nich sa hovorí ako novodobých zabijakov dnešných kín, ktoré majú v budúcnosti úplne nahradiť. Argumentom proti je však stále široká paleta filmov, ktoré môžu vizuálne vyniknúť len na veľkom plátne a do opozície proti vysielaniu čerstvých noviniek na streamovacích platformách sa postupne stavajú aj také mená ako James Cameron, Christopher Nolan či naposledy Tom Cruise.

Čísla sú však nekompromisné – súčasné tržby a návštevnosť kín v roku 2022 ani zďaleka nedosahujú a pravdepodobne už ani nikdy nedosiahnu úroveň spred pandémie .

Súčasné rozloženie síl vo filmovom priemysle totiž spôsobilo, že mnohé kiná vo svete aj po pandémii ostali zatvorené a čoskoro čaká podobný osud aj niektoré veľké spoločnosti, ktoré sú už teraz nútené hľadať možnosti zoštíhľovania svojej flotily kinosál.

Cineworld Group môže byť „Lehman Brothers“ pre kiná. Pôsobia aj na Slovensku
Tento článok je dostupný členom Fontech PREMIUM

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú