Trh s videohrami sa každý rok exponenciálne rozrastá. Vznikajú nové herné štúdiá a overení autori chrlia titul za titulom. Pri komplexnosti dnešných hier je však čas potrebný na vývoj o poznanie dlhší, ako tomu bývalo pred niekoľkými rokmi. Dochádza preto k častým odkladom noviniek a aj napriek dodatočnému času vývojári častokrát nedokážu doručiť titul v požadovanej kvalite.

Navyše sa čoraz viac veľkých štúdii rozhodlo do svojich titulov implementovať rôzne výdobytky digitálnej éry, z čoho hráči nie sú nadšení, no vývojárom sa napriek tomu sypú do peňaženiek ohromné čiastky peňazí. Akými najväčšími problémami trpia moderné hry a čoho už majú hráči plné zuby?

„Dojenie“ herných značiek

Pozná ich každý hráč. Herné série ako Assassin´s Creed, Call of Duty alebo Far Cry a mnoho, mnoho ďalších sa neustále rozrastá o nové pokračovania. Prvé časti boli originálne, hravé a priniesli nový vietor do celého videoherného priemyslu. Bohužiaľ, pri väčšine z nich sa tvorcovia rozhodli pre stratégiu „nemeň to, čo funguje a predáva sa“.

Práve to je dôvod, prečo každé pokračovanie hernými mechanikami a hrateľnosťou nápadne pripomína svojich predchodcov. Napríklad séria Far Cry sa od svojho tretieho dielu hrateľnosťou takmer vôbec nezmenila.

Steam

Vždy ide o preskúmavanie mapy, plnenie úloh a dobýjanie území nepriateľov, za čo sa následne hráčovi sprístupnia nové zbrane alebo predmety. Jedinou obmenou je príbeh a zasadenie, pričom sme sa postupom rokov presunuli cez tropický ostrov, Himaláje, americké horské prostredie, až do diktátorského štátu – vždy s cieľom zvrhnúť vládu.

Ďalším príkladom môžu byť série FIFA a NHL, ktoré sa taktiež vyvíjajú veľmi pomalým tempom. Medzi ročníkmi nie je cítiť dostatočný rozdiel a jediným spôsobom, ako zistíš, že ide o novú hru, je možno len grafika v menu a aktualizované súpisky. K tomu tu kraľujú Ultimate Team režimy, ktoré každoročne vytiahnu z hráčov stovky dolárov a v najbližších rokoch tomu pravdepodobne nebude inak.

EA

Samostatnou kapitolou je Call of Duty. Pre mnohých skalných fanúšikov táto značka zomrela spolu so šiestym dielom, teda Modern Warfare 2. Čistokrvná vojenská strieľačka sa zmenila na primárne multiplayerovú hry, plnú platených rozšírení a pestrofarebných nepriateľov a ďalej už ponúkala iba krátke kampane pre jedného hráča, čo spôsobilo, že hra sa medziročne nemení a Activision tak v podstate predáva nové mapy a skiny za cenu plnej hry.

Tento článok je dostupný členom Fontech PREMIUM

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú