Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Aktualizované 14. 7. 2022 – Andrej Karpathy, šéf divízie pre umelú inteligenciu v Tesle sa ju rozhodol opustiť. Len nedávno zvolil niekoľko mesačné platené voľno a vo vyhlásení dodáva, že sa vôbec nejednalo o jednoduché rozhodnutie.

Počas jeho 5 rokov v spoločnosti sa dostal autopilot Tesly od udržiavania jazdného pruhu až po jazdenie v mestských uliciach, pričom Karpathy sa, podľa vlastných slov, teší na ďalší vývoj tejto technológie. Za jeho službu sa poďakoval aj Musk osobne. Osobne sa zatiaľ Karpathy pre ďalší konkrétny krok nerozhodol, ale chce sa viac venovať svojim dlhodobým záujmom, ako je napríklad technická práca v oblasti AI, open source produktov a služieb či vo vzdelávaní.

Pôvodný článok:

V čase, keď Tesla začala svoju beta verziu Full Self-Driving autopilota naplno rozširovať, Elon Musk oznámil, že šéf divízie AI si zobral štvormesačné platené voľno. Vzhľadom na to, že všetci predchádzajúci vedúci predstavitelia tejto spoločnosti odišli práve po takomto sabatikale, ľudia majú obavy. Na tému upozornil portál Electrek.

Dovolenka v nevhodný čas

Ako píše portál Teslarati, reč je o riaditeľovi AI divízie, expertovi na hlboké učenie a zakladajúcemu členovi OpenAI Andrejovi Karpathym, ktorý dokonca pochádza zo Slovenska. Ten má momentálne 4-mesačný sabatikal, pričom túto skutočnosť oznámil spolu s Elon Muskom na mikroblogovacej sieti Twitter.

Hoci obaja zmieňovaní ubezpečujú, že v podstate o nič nejde, niektorí fanúšikovia a investori majú obavy. V minulosti takéto dlhšie voľná, určené na načerpanie nových síl a energie do práce, pre Teslu nedopadli zrovna dobre. Keď sa na 6-týždňovú dovolenku, na ktorej mal načerpať energiu a stráviť čas s rodinou, vybral hlavný inžinier Doug Field, viac sa do Tesly nevrátil.

ZAUJÍMAVÉ:
Rodený Slovák roky stojí po boku Elona Muska. Zmenil autopilota Tesly a „stvorí“ humanoidného robota

Hoci sa sabatikal v prípade riaditeľa divízie AI môže zdať v tejto chvíli, vzhľadom na jeho úlohu vo vývoji Autopilota, respektíve autonómneho riadenia Full Self-Driving, pre niektorých priaznivcov Tesly pomerne znepokojivý, s jeho návratom do firmy to vyzerá podstatne lepšie.

Už len to, že Karpathy aj Musk to oznámili na Twitteri, je dobrým znamením. Načasovanie tohto pracovného voľna však nie je zrovna najšťastnejšie. Musk totiž chce, aby Full Self-Driving bolo do konca tohto roka bezpečnejšie, ako ľudskí vodiči.

Preteky započali

Plne autonómne vozidlá prídu, o tom niet pochýb.  Otázne je ale kedy a v akej miere. Aj v tomto smere medzi sebou svetoví automobiloví lídri započali veľké preteky, kto ako prvý prinesie plnohodnotné autonómne riadenie do komerčných osobných áut.

Zatiaľ to vyzerá tak, že jednoznačným lídrom je Tesla, ktorá so svojou beta verziu Full Self-Driving dokazuje naozaj pozoruhodné veci. Bez zásahu vodiča Model 3 prešiel aj viac ako 600 km. To, že ostatné veľké automobilky neprezentujú svoje technológie autonómneho riadenia tak, ako to robí Tesla, teda že ich by ich „testovali“ na zákazníkoch formou beta verzií, neznamená, že vo vývoji nemôžu byť rovnako ďaleko alebo dokonca ešte ďalej. Prípadné chyby tradičných výrobcov sú však pod silnejším drobnohľadom zákazníkov, a v neposlednom rade aj právnikov.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú