Podoba webového Facebooku je tu s nami už niekoľko rokov a za dlhý čas sa toho veľa nezmenilo. Sociálna sieť však už niekoľko mesiacov avizuje novinky, vďaka ktorým získame kompletne prerobený dizajn webu s tmavým režimom. Hoci spoločnosť túto novú verziu už vypustila, stále nemusí byť k dispozícii pre všetkých používateľov. Facebook teraz začal nový dizajn webovej aplikácie ponúkať aj používateľom na Slovensku. Pozreli sme sa na to, aké zmeny priniesol.

Facebook sa za posledné roky výrazne zmenil. Zmenil sa z pohľadu súkromia používateľa a po mnohých veľkých kauzách sa snaží znova si vybudovať dôveru u ľudí. Upravil podmienky používania, no okrem toho sa rozhodol zaviesť aj veľké dizajnové zmeny. Zatiaľ čo mobilnú aplikáciu upravil už pred nejakým časom a vylepšenia teraz neobišli ani Messenger, príde čas aj na novinky v desktopovej verzii tejto sociálnej siete.

S novou podobou bude pripomínať Twitter. Prepracovaný dizajn nie je nateraz k dispozícii pre každého, no niektorým už Facebook ponúkol možnosť vyskúšať si jeho nové prostredie aj na Slovensku. Vylepšený Facebook sa dostal aj k nám do redakcie, kde sme mali možnosť zistiť, čo všetko prináša.

Facebook rozširuje nový dizajn aj na Slovensku

Už pri prvom pohľade na tieto zmeny sme však zistili, že sa jedná predovšetkým o dizajnové úpravy a po funkčnej stránke toho sociálna sieť veľa nemenila. Najvýraznejšou novinkou je tmavý režim. Ten zahaľuje doterajšie biele pozadie Facebooku do tmavo sivej farby, ktorá je príjemnejšia pre oči používateľa najmä v nočných hodinách.

Screenshot/FonTech

Používateľ však má možnosť prepnúť si prostredie aj do klasickej bielej. Ďalšou veľkou úpravou prešla horná lišta, ktorá dostala nové rozloženie a doterajšie tlačidlá s názvami jednotlivých záložiek nahrádzajú ikony v strede obrazovky.

Screenshot/FonTech

Vyhľadávanie dostalo oblejšie tvary a posunulo sa viac doľava. Sekcie pre pridanie príbehu a zobrazenie ostatných príbehov si vymenili miesta a nové príspevky sa nachádzajú nad možnosťou Vytvoriť príspevok.

 

 

Celkovo sú všetky časti desktopového Facebooku od seba výraznejšie oddelené a ponúkajú modernejšiu podobu. Stĺpec so sponzorovanými reklamami sa presunul nad zoznam priateľov vpravo a ľavé menu so záložkami teraz zapĺňa ľavú časť obrazovky a nenecháva veľkú časť voľného priestoru ako tomu bolo predtým.

Celé prostredie je s novým dizajnom prehľadnejšie a Facebook dbal na to, aby sa nový dizajn odrazil aj v nastaveniach, Marketplace, pridávaní príspevkov či pri návšteve stránok. Doteraz sa hovorilo, že vylepšené prostredie siete prichádza oficiálne pre všetkých, no zatiaľ sa nedostalo ku každému. Je možné, že rozšírenie nového Facebooku bude chvíľu trvať.

Prihlasujem do newslettera...

Dostávaj najlepšie informácie zo sveta technológií

Prihlásením sa do newslettera súhlasíte s podmienkami ochrany súkromia.

Aplikácie