Do bojkotu platenia Facebookovej reklamy sa zapája prvá slovenská spoločnosť. WebSupport. Jedna z najúspešnejších domácich firiem sa rozhodla podporiť iniciatívu „Stop Hate for Profit“, informoval zakladateľ firmy, Michal Truban na svojom Facebooku.

Aktuálne politik, no v minulosti zakladateľ WebSupportu upozornil na fakt, že do obrovského bojkotu platenia reklám na Facebooku sa zapája aj jeho bývalá firma, ktorej týmto smerom zároveň vyjadril podporu.

O bojkote Facebooku sme ťa informovali pred pár dňami v tomto článku. Svetové spoločnosti, ktoré utrácajú za reklamy na Facebooku desiatky miliónov eur ročne, sa rozhodli dočasne prestať platiť za reklamu, z ktorej sociálna sieť primárne zarába.

Dôvod bojkotu je veľmi prostý. Facebook a jeho dcérske sociálne siete si vyslúžili vlnu kritiky za to, že tolerujú príspevky obsahujúce nenávistné či rasové prejavy, ako aj príspevky šíriace dezinformácie.

Obrovské svetové spoločnosti sa preto rozhodli dať Facebooku najavo, že by sa touto problematikou mal začať viac zaujímať a podobné príspevky zo sociálnej siete odstraňovať. Iniciatíva „Stop Hate for Profit“ tak motivuje tieto spoločnosti, aby dočasne prestali investovať do reklám na Facebooku, ktorý tak príde o značné príjmy.

Kompletný zoznam zapojených spoločností si môžeš pozrieť na webe iniciatívy. Michal Truban sa vo svojom príspevku vyjadril, že Facebook by nemal pred týmito problémami zatvárať oči a mal by prevziať zodpovednosť za nevhodné príspevky, ktoré sa na sociálnej sieti objavujú.

Pixabay (Úprava redakcie)

Ako píše Ján Cifra v blogu na webe WebSupportu, Facebook využíva okolo 2,6 milióna Slovákov a aj u nás táto sociálna sieť prispieva k polarizácii a radikalizácii spoločnosti. Situácia sa však maximálne vyhrotila po vypuknutí nepokojov v USA a protesty už neprebiehajú iba v uliciach rôznych miest, ale aj na samotnom Facebooku, kde sa čoraz častejšie objavujú rasovo nenávistné príspevky.

WebSupport, ako aj ďalších približne 800 spoločností, vypína na sociálnej sieti Facebook všetku inzerciu na celý júl. Ako sme ťa už informovali v našom predchádzajúcom článku, kde sme sa tejto téme detailne venovali, bojkot platenia reklám Facebook určite nepoloží na kolená, no straty príjmov zaručene pocíti. Pred pár dňami jej dokonca klesli akcie o 8 %, čo predstavuje stratu hodnoty o 56 miliárd dolárov.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú