Ďalšia obeť polovodičovej krízy: Peugeot je nútený montovať zastaraný komponent do svojho slávneho modelu
Automobilový koncern Stellantis dnes oznámil, že v svojom obľúbenom modeli Peugeot 308 nahradí digitálne tachometre staršími analógovými. Príčinou má byť globálny nedostatok polovodičov, ktorý vo veľkom trápi takmer všetky svetové automobilky, informovala agentúra Reuters.
Peugeot 308 dostane analógový tachometer
Stellantis, pod ktorý patria značky Chrysler, Citroen, Jeep, Fiat či Alfa Romeo, vykoná túto zmenu iba na modeli Peugeot 308, ktorý sa nedávno dočkal novej verzie. Analógové tachometre sa však budú montovať iba do aktuálnej verzie, ktorej výroba sa má skončiť na jeseň tohto roka.
Podľa francúzskeho spravodajského kanálu LCI bude Peugeot túto „stratu“ kompenzovať a na tieto modely poskytne zľavu vo výške 400 eur. Pripomeňme, že v minulom roku sa automobilov Peugeot 308 predali približne 98 000.
Stellantis tak zároveň ušetrí aj čipy pre digitálne tachometre na jeho najpredávanejších modeloch, ako napríklad SUV Peugeot 3008, ktorý sme v plug-in hybridnej verzii testovali aj my.
„Je to šikovný a svižný spôsob, ako prekonať skutočné prekážky pre výrobu automobilov, kým sa neskončí polovodičová kríza,“ uviedol pre agentúru Reuters hovorca koncernu Stellantis.
„Tradičné“ analógové tachometre by sa na modeloch Peugeot 308 mali objavovať už koncom mája. Výrobu tohto modelu však Peugeot vo francúzskej továrni v Sochaux prerušil práve pre nedostatok čipov.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Expert na elektromobilitu: Vstupujeme do éry, kedy spaľováky nemajú šancu konkurovať. Nabíjačku bude mať každé parkovacie miesto
Nič také tu ešte nebolo. Prvá automobilka má riešenie najväčšieho problému elektromobilov
Na semafory chcú pridať štvrtú farbu. Vyrieši večný problém, má to ale veľký háčik
Z týchto parametrov odpadneš. Prichádza prvý sériový elektromobil s revolučnou batériou
Najlacnejšia Tesla v histórii je konečne tu. Máme dátum, kedy spustia výrobu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Nič také tu ešte nebolo. Prvá automobilka má riešenie najväčšieho problému elektromobilov
- Na semafory chcú pridať štvrtú farbu. Vyrieši večný problém, má to ale veľký háčik
- Z týchto parametrov odpadneš. Prichádza prvý sériový elektromobil s revolučnou batériou
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Najlacnejšia Tesla v histórii je konečne tu. Máme dátum, kedy spustia výrobu
-
- Nič také tu ešte nebolo. Prvá automobilka má riešenie najväčšieho problému elektromobilov
- Na semafory chcú pridať štvrtú farbu. Vyrieši večný problém, má to ale veľký háčik
- Z týchto parametrov odpadneš. Prichádza prvý sériový elektromobil s revolučnou batériou
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Najlacnejšia Tesla v histórii je konečne tu. Máme dátum, kedy spustia výrobu
-
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Ľudia prosia, aby to nerobili. Prvé európske mesto zavádza „bič” na elektrické bicykle
- Nič také tu ešte nebolo. Prvá automobilka má riešenie najväčšieho problému elektromobilov
- Najlacnejšia Tesla v histórii je konečne tu. Máme dátum, kedy spustia výrobu
- Z týchto parametrov odpadneš. Prichádza prvý sériový elektromobil s revolučnou batériou
Európa by sa mala inšpirovať. Prvý krát v históriitáto krajina reštartuje jadrovú elektráreň
Najdrahší benzín spomedzi okolitých krajín EÚ má práve Slovensko
Elektrické nákladiaky Tesla môžu byť vyrábané v Európe, firma rokuje s touto krajinou
Žije. Japonská Sonda prekvapivo zvládla lunárnu noc
Doteraz nikde nebol dostupný. Najlepšieho Spider-Mana si v novom filme pozrieš úplne zadarmo
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené