Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Aktualizované 9. septembra 2023

Čínska automobilka BYD už oficiálne spúšťa predaj modelu Seal na európskom trhu. Mnohých ale prekvapila, pretože BYD Seal na starom kontinente nie je výrazne lacnejší než Tesla Model 3. Za zhruba rovnakú cenu ale ponúkne lepší dojazd, píše Notebook Check.

Dve verzie BYD Seal, ktoré budú uvedené na európsky trh, začínajú od 44 900 € a 50 990 €, zatiaľ čo Model 3 s pohonom všetkých kolies pre Slovákov začína od 44 800 € s DPH a vo verzii Long Range s pohonom všetkých kolies stojí až 53 200 € s DPH. Čínsky Seal je tak v Európe výrazne drahší než na domácom trhu, kde cenovka v prepočte začína okolo 30 000 €.

BYD Seal sa bude v Európe ponúkať v dvoch úrovniach výbavy, s 82 kWh pohonom zadných kolies a pohonom všetkých kolies, s dojazdom podľa WLTP od 520 km do 570 km pre variant s pohonom všetkých kolies,“ uvádza spoločnosť. Z prezentácie BYD vyplýva, že lacnejší Seal so zadným náhonom má dojazd 570 km a drahší variant má dojazd len 520 km, keďže ponúka pohon na všetky kolesá. Obe verzie potom ponúkajú tepelné čerpadlo.

Základný Model 3 má pritom dojazd 513 km, čo je o takmer 60 km menej než Seal, ktorý je len o 100 € drahší. Všetko sa však mení, ak sa pozrieme na verziu s pohon všetkých kolies. Tu má Model 3 Long Range dojazd až 629 km, teda o vyše 100 km viac než Seal, avšak stojí o 2200 € viac.

Lacnejší Seal si teda určite nájde svojich záujemcov, pri drahšej variante už ide o náročnejšiu propozíciu. Netreba tiež zabúdať, že Tesla na európskom trhu už vyše dekádu buduje silné meno, ktoré v našich končinách zatiaľ BYD chýba. Cenová ani reputačná výhoda, ktoré má BYD v Číne, sa teda do Európy neprenášajú. Ako ale ďalej píše Notebook Check, BYD Seal má tiež výhodu v tom, že je priestrannejší, rýchlejší a výkonnejší – to sú určite kvality, na ktoré európsky spotrebiteľ hľadí.

Pôvodný článok:

Ak chcú čínske elektromobily na našom trhu konkurovať tradičným automobilkám, jediný spôsob je výrazne ich podliezť cenou. Práve o to sa teraz pokúša čínsky výrobca BYD, ktorý spustil predobjednávky sedanu Seal. Ako upozornil web InsideEVs, priamy konkurent Modelu 3 začína na domácom trhu s cenou od 30 000 €.

BYD Seal pritom nie je žiaden podpriemerný, či nanajvýš priemerný elektromobil. Priamy konkurent, či dokonca klon Tesly ponúka naozaj solídne parametre minimálne čo sa týka dojazdu a nabíjania.

Základná verzia už od 30 000 €

Najväčším lákadlom BYD Seal je rozhodne cenovka. V tomto prípade sa ale bavíme o cenách pre domáci čínsky trh a po príchode do Európy bude stáť elektrický sedan o čosi viac. Do Európy príde najprv do Nórska.

BYD

7-miestne elektrické SUV BYD Tang tu začína na sume až 58 000 €, no elektrický sedan Seal by mal byť podstatne lacnejší aj v Európe. Základný model s dojazdom 550 km podľa čínskej normy CLTC začína na domácom trhu v prepočte za 29 870 €, píše CnEVpost.

Automobilka pritom ponúka viacero výkonnostných, pohonných aj „dojazdových“ verzií, ktoré sa teda líšia veľkosťou batérie. Ceny sú udávané po prepočte na eurá a tiež po aplikovaní dotácií v Číne:

BYD Seal špecifikácie:

  • Standard Range, RWD Elite:
    Cena: 29 870 €
    CLTC dojazd: 550 km
    Odhadovaná kapacita batérie: 61,5 kWh
    Systémový výkon: 150 kW
    DC nabíjanie: 110 kW – 30-80% SOC za 30 minút
  • Standard Range RWD Premium:
    Cena: 31 610 €
    CLTC dojazd: 550 km
    Odhadovaná kapacita batérie: 61,5 kWh
    Systémový výkon: 150 kW
    DC nabíjanie: 110 kW – 30-80% SOC za 30 minút
  • Long Range RWD:
    Cena: 36 770 €
    CLTC dojazd: 700 km
    Odhadovaná kapacita batérie: 82,5 kWh
    Systémový výkon: 230 kW
    DC nabíjanie: 150 kW – 30-80% SOC za 30 minút
  • Long Range AWD Performance:
    Cena: 40 550 €
    CLTC dojazd: 650 km
    Odhadovaná kapacita batérie: 82,5 kWh
    Zrýchlenie z 0-100 km/h za 3,8 sekundy
    Systémový výkon: 390 kW
    DC nabíjanie: 150 kW – 30-80% SOC za 30 minút
Batéria súčasťou rámu

BYD sa už v minulosti pýšilo tým, že svoje batérie dokáže vyrábať v cene 55 € za 1 kWh, vďaka čomu môžu byť elektromobily tejto značky cenovo dostupné.

Takzvané „Blade“ batérie sú v mnohých ohľadoch revolučné. Vyznačujú sa pomerne unikátnym zložením LFP (lítium-železo-fosfát) a zmenou oproti súčasným a bežne používaným batériám v elektromobiloch je aj ich usporiadanie.

Skladajú sa priamo z článkov, čím sa výrazne znižuje objem a hmotnosť jednotky. Pri batériách v elektromobiloch sa totiž bežne používajú články a segmentované moduly, pri BYD sa spomínané moduly nenachádzajú.

Okrem toho je pridanou hodnotou aj vyššia bezpečnosť v prípade dopravnej nehody. Batériu bude tiež možné veľmi rýchlo nabíjať. Z 30 na 80 % trvá nabitie len 25 minút a 10 minútové nabíjanie stačí na dojazd 135 km. Po bezpečnostnej stránke si ale nedávno elektromobil BYD s Blade batériou neurobil najlepšie meno. Batéria sa totiž chytila horieť dva dni po absolvovaní crash testu.

22-tisíc kusov za 7 hodín

O tom, že BYD Seal má naozaj potenciál a bude pre Teslu Model 3 veľkým konkurentom, svedčí aj záujem o elektromobil. Už za 7 hodín od spustenia predobjednávok si ho rezervovalo viac než 22 000 zákazníkov.

BYD

Len pre porovnanie, Tesla Model 3 s podobným dojazdom je v Číne drahšia o takmer 9 400 €. V tomto prípade ma BYD Seal skutočné „eso v rukáve“. Nás ale bude zaujímať cenovka na európskom trhu po tom, čo naň nový elektrický sedan z Číny vstúpi.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú