Drvivá väčšina používateľov mobilných zariadení využíva emailového klienta Gmail. Predovšetkým však majitelia Androidu, nakoľko korektné fungovanie zariadenia si vyžaduje vytvorenie takéhoto klienta. Nie je preto nič výnimočné, ak sa tento mail stane tým primárnym, ktorý využívame takmer všade.

Sleduj Fontech aj na sociálnych sieťach!

FacebookInstagramYouTube

S tým sa však spája aj nemilá situácia, kedy často máme v schránke desiatky, stovka ba až tisícky mailov, ktoré nie sú prečítané. Jedná sa pritom vo veľkej miere a rôzne reklamné správy, newsletter či Facebooku. Aj keď Gmail a aj Inbox dokážu tieto správy veľmi efektívne filtrovať a triediť ich do samostatných zložiek,  stále zaberajú nemalé miesto v našich schránkach.

Google síce poskytuje až 15 GB bezplatného úložiska, no to je zdieľané s aplikáciami Google Drive a Fotky. Ak náhodou využívaš všetky tri aplikácie, razom sa môže stať, že ti príde upozornenie o nedostatku miesta na disku. Existuje však jednoduchý návod na to, ako ušetriť nejaké tie megabajty a v podstate tak neprísť o nič.

Efektívne filtrovanie prichádzajúcich správ

Na efektívne spravovanie mailov je možné využiť dva spôsoby. Ako už bolo spomenuté, ako Gmail, tak aj Inbox dokážu veľmi dobre filtrovať prichádzajúce správy a rozdeľovať ich do priečinkov (siete, automatické…). Algoritmus funguje skutočne spoľahlivo a k tebe sa tak reálne dostanú len tie maily, ktoré majú pre teba význam a pochádzajú z priamej komunikácie osôb. Prvým spôsobom je tak raz za čas tieto priečinky navštíviť a všetky tieto správy označiť a naraz vymazať. Nezaberie ti to veľa času a ak máš ako ja takýchto mailov tisícky, ušetríš tým značné miesto.

filtrovanie správ na gmaily
Screenshot

Druhý spôsob je ešte pohodlnejší, aj keď prvotné nastavenie zaberie určitý čas. Gmail totiž umožňuje vytvárať k správam filtre a automaticky tým vykonať vopred danú úlohu. Stačí ísť na akúkoľvek nevyžiadanú správu, otvoriť ju a kliknúť na tri bodky v hlavičke správy. Otvorí sa ti vyskakovacie okno, v ktorom nájdeš možnosť Filtrovať podobné správy. 

Screenshot

Následne si môžeš nastaviť rôzne parametre daného filtru, a to priamo odosielateľa, prijímateľa, predmet či rôzne kľúčové slová, ktoré má daná správa obsahovať. Po kliknutí na Vytvoriť filter sa ti zobrazia možnosti, čo sa v takomto prípade má s mailom stať. Nakoľko ide väčšinou o nevyžiadanú poštu ktorú si nikdy reálne neprečítame, tak vyberieme možnosť Odstrániť.

Screenshot

Screenshot

Síce je tento spôsob zdĺhavejší, no je to určite lepšie riešenie. Týmto spôsobom si dáš filter len skutočne na tie správy, ktoré ťa nezaujímajú a nevymažeš úplne celú kategóriu.

Prvotné nastavovanie síce zaberie určitú dobu, no ak to bude robiť postupne, tak je to zanedbateľné a vo výsledku budeš mať plne automatickú a funkčnú emailovú schránku, v ktorej sú len tie správy, ktoré naozaj vyžaduješ a nenachádza sa tam kopec nepotrebného balastu.

Prihlasujem do newslettera...

Dostávaj najlepšie informácie zo sveta technológií

Prihlásením sa do newslettera súhlasíte s podmienkami ochrany súkromia.