Mexický narkobarón Diego Luna je späť, tentokrát však nezakladá drogové impérium, ale snaží sa ho zachrániť pred totálnym rozkladom. Problémy prichádzajú zo všetkých strán, kráľovi zločinu na chrbát navyše čoraz intenzívnejšie dýchajú aj agenti DEA prahnúci po krvi. Druhá séria Narcos je konečne tu.

Keď Netflix pred piatimi rokmi vypustil do sveta prvú sériu Narcos, málokto čakal, že pôjde o absolútnu seriálovú bombu. Príbeh najslávnejšieho narkobaróna všetkých čias, Pabla Escobara, dokázal fanúšikov prikovať k obrazovkám a nepustiť ich na slobodu, až kým nebol osud neslávne známeho zločinca definitívne spečatený. Seriál si následne posvietil na drogový klan Kali, len aby sa z Kolumbie neskôr presunul do Mexika a začala sa jeho nová etapa s názvom Narcos: Mexico.

Séria nabrala nový kurz, predstavila nové postavy a zamerala sa na ďalšiu známu postavu mexickej drogovej histórie, Miguela Félixa Gallarda (Diego Luna). Ten dokázal v Mexiku zjednotiť súperiace zločinecké územia a vytvoriť známy kartel Guadalajara, ktorý neskôr kontroloval drvivú väčšinu obchodu s marihuanou a kokaínom v krajine.

Prečítaj si tiež
TOP 15 nových seriálov, ktoré v tomto roku nemôžeš zmeškať

Rastúci význam i renomé nového kartelu si čoskoro začala všímať aj protidrogová jednotka DEA na čele s americkým agentom Enriquem „Kiki“ Camarenom (Michael Peña), ktorý sa k drogovému lídrovi aj napriek skorumpovanosti úradov dostával čoraz bližšie. Nežiaducu pozornosť si však Gallarda nenechal ľúbiť a po únose Kikiho so svojimi kumpánmi brutálne umučil, len aby sa o vlások vyhol zatknutiu.

Tu sa prvá séria skončila, pričom najnovšie pokračovanie na zmienené udalosti priamo nadväzuje. Nádielka nových desiatich epizód už v začiatkoch dáva tušiť, že Gallardo si zabitím „gringa“ zarobil na vážny problém. Smrť amerického agenta sa totiž len tak neodpúšťa a DEA si ide pre Gallardovu hlavu. Špeciálny tím vedený Waltom Breslinom (Scoot McNairy), s ktorým sa diváci stihli bleskovo zoznámiť v závere predchádzajúcej série, sa nebojí zašpiniť si ruky a kúsok po kúsku sa dostáva k informáciám vedúcim k vytúženej pomste.

Vážna situácia sa ale pri problémoch s DEA nekončí. Zabitím Kikiho stráca Gallardo priateľov vo vysokých politických kruhoch, kartel začína byť vo vnútri čoraz nestabilnejší a znepriatelené klany Sinaloy and Tijuany pri svojich nezhodách nekončia len pri slovných potýčkach. Zraniteľnosť mexického bossa cítia aj nenásytní Kolumbijci, ktorí na Gallarda vyvíjajú čoraz väčší tlak, práce na infraštruktúre v Juareze navyše žalostne meškajú kvôli romániku a vnútornej kríze miestneho bossa.

moviestillsdb.com

Problémy korunuje Isabella Bautista, nepredvídateľná obchodníčka známa z prvej série, ktorá sa v nebezpečnom svete snaží nájsť nových partnerov a založiť vlastné drogové impérium. Ako vidieť vyššie, dejových liniek je v novej sérii Narcos podstatne viac, ako sme boli zvyknutí z predchádzajúcich častí. Ústredným motívom už nie je len hra na mačku a myš medzi drogovými kráľmi a agentmi DEA, ktorí im idú po krku. Oveľa väčší priestor najnovšie dostávajú vedľajšie postavy a s ich vlastnými pohnútkami a cieľmi.

Problémom je, že azda až na výnimku bossa z Juarezu, Pabla Costu či vynaliezavého El Chapa, je pomerne ťažké držať týmto postavám palce. Arogantní priekupníci z Tijuany s fešáckymi účesmi a havajskými košeľami občas vyložene otravujú, to isté sa dá povedať o protivníkoch zo Sinaloy. Pri eskalácii konfliktu sa preto môže ľahko stať, že divák je voči osudom ich členov pomerne ľahostajný. To v konečnom dôsledku platí aj pre mnohé ďalšie dejové línie, v ktorých sa toho veľa nahovorí, ale skutočne sa povie len veľmi málo.

Váha novej série preto opäť leží na pleciach Felixa Gallarda, na ktorého sa problémy sypú zo všetkých strán. Aj tu však musíme povedať, že väčšia zábava pre nás bola sledovať ho pri budovaní drogového impéria a pri dômyselnom spájaní klanov. V novej sérii išla genialita mexického Krstného otca akosi bokom a pod enormným tlakom sa jeho postava častokrát spolieha na lacnú improvizáciu a dávanie sľubov, ktoré dokáže splniť len so skutočným vypätím všetkých síl. V tomto prípade však ide aj o zámer tvorcov snažiacich sa zobraziť rozklad a postupný úpadok jedného z najväčších narkobarónov v histórii Mexika.

moviestillsdb.com

Herec Diego Luna, ktorý Felixa Gallarda stvárnil, je síce veľký sympaťák a opäť podáva vynikajúci výkon, podobne ako v prvej sérii ale musíme konštatovať, že jeho tvár sa nám na postavu drogového bossa príliš nehodí. Luna na obrazovke takmer vôbec nepôsobí nebezpečne či nepredvídateľne, herca celý čas sprevádza skôr utrápený a bezradný výraz. Zároveň však zdôrazňujeme že ide čisto o vec vkusu a pokiaľ sa vám herec v prvej sérii páčil, pozitívny dojem bude pretrvávať aj naďalej.

Dej je aj tentokrát popretkávaný archívnymi zábermi skutočných historických udalostí, ktoré sprevádza starý známy komentár. Frekvencia podobných vstupov je síce v najnovšej sérii podstatne nižšia, čo je na jednej strane škoda, na strane druhej ale opäť ide o vynikajúce oživenie, ktoré navodzuje autentickú seriálovú atmosféru. Špeciálne nechápavo sme hlavami krútili pri prvých „transparentných“ demokratických voľbách v krajine, ktoré boli zmanipulované tým najbrutálnejším a najprimitívnejším spôsobom. Vitajte v Mexiku.

Akákoľvek kritika, ktorá bola zmienená vyššie, sa dočista vytráca v posledných troch epizódach, v ktorých tempo nemilosrdne graduje a Narcos ukazuje svoju skutočnú silu. Toto je geniálny Felix Gallard, ktorého sme celý čas chceli vidieť, toto je nemilosrdný narkobarón, z ktorého na chrbte naskakuje mráz. Záver série je vskutku veľkolepý, škoda len, že sa v podobnom duchu neniesli aspoň niektoré z predchádzajúcich siedmych epizód.

Druhá séria Narcos: Mexico opäť ponúka televíznu zábavu tej najlepšej kvality, vlažné tempo a menej atraktívne vedľajšie zápletky však výsledný zážitok trocha degradujú. Tvorcovia museli nechať priestor postavám, ktoré budú hlavným ťahákom novej série a aj keď sme sa s nimi možno nestotožnili tak, ako zamýšľali, už teraz sa nových epizód nevieme dočkať. Ako bolo povedané na konci, „až teraz uvidíte čo sa stane, keď otvoríte klietku a vypustíte z nej zvieratá.“

Ďalšie články, ktoré si musíš prečítať

Maximálne využitie aplikácie Netflixu, máme tipy
Toto sú najlepšie tipy a triky pre maximálne využitie aplikácie Netflixu